Z przymiotnikiem widać jak na dłoni

Przyjrzyj się osobom przedstawionym na zdjęciach. Opisz je kilkoma przymiotnikami.
Opisz kilkoma przymiotnikami, jaki może być głos.
Uzupełnij notatkę o przymiotnikach.
opisać, smakują, stany, Przymiotniki, zwierząt, czynności, malują, jaki?, roślina, ile?, cechy
........................ nazywają ........................ ludzi, ........................, roślin, rzeczy i zjawisk. Dzięki nim możemy ........................, jak wyglądają, ........................, pachną różne rzeczy, jakie są w dotyku, jaki jest człowiek, zwierzę, ......................... Przymiotniki odpowiadają na pytania: ........................, jaka?, jakie?
Uzupełnij związki wyrazowe odpowiednimi przymiotnikami.
sprać na .............. jabłko
w ................ wodzie kąpany
oglądać coś ............ okiem
obiecywać ............ góry
od .................. dzwonu
Z podanych fragmentów definicji pochodzących ze słownika języka polskiego wypisz przymiotniki, które określają rzeczowniki będące hasłami.
film m IV, D. -u, Ms. ~mie; lm M. -y 1. «rodzaj widowiska, w którym za pomocą odpowiedniej techniki projekcyjnej rzutuje się na ekran pewną serię obrazów dających widzowi złudzenie ruchu» Film animowany, fabularny, dokumentalny, dźwiękowy, panoramiczny, niemy. Film krótkometrażowy, pełnometrażowy. Film kryminalny, przygodowy. Sekwencja filmu. Nakręcić, zrobić film.
muzyka ż III, CMs. ~yce 1. blm «dziedzina sztuki, której tworzywem artystycznym są dźwięki zorganizowane w kompozycyjną całość; utwory, melodie wykonywane na instrumentach lub przez głos ludzki; komponowanie, granie, śpiewanie» Muzyka poważna, lekka, rozrywkowa, taneczna. Muzyka operowa, filmowa, baletowa. Muzyka ludowa, wojskowa, kościelna. Muzyka Szopena, Moniuszki. Udzielać lekcji muzyki. Słuchać muzyki. Muzyka brzmi, rozlega się.
Sprawdź się w odmianie przymiotników. Pamiętaj o dopasowaniu form do rzeczowników.
| r. męski | r. żeński | r. nijaki | r. męskoosobowy | r. niemęskoosobowy | |
|---|---|---|---|---|---|
| M. | mądry chłopiec | mądra dziewczyna | mądre dziecko | mądrzy chłopcy | mądre dziewczyny i koty |
| D. | |||||
| C. | |||||
| B. | |||||
| N. | |||||
| Ms. | |||||
| W. |
Odpowiedz na poniższe pytania. Udzielając odpowiedzi, posługuj się przymiotnikami. Określ, jaki rodzaj mają wpisane przymiotniki.


Od podanych przymiotników utwórz brakujące formy. Określ sposób stopniowania.
| Stopień równy | Stopień wyższy | Stopień najwyższy | Sposób stopniowania |
|---|---|---|---|
| tłusty | |||
| zły | |||
| pełny | |||
| chory | |||
| biedny | |||
| młody |


