Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Agnieszka Woźniak

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

„Zaczarowany świat figur geometrycznych”

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Uczniowie/uczennice w klasie 1 poznają właściwości figur geometrycznych takich jak kwadrat, prostokąt, trójkąt czy koło.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Wykorzystanie technologii pozwoli dokładniej zaprezentować właściwości figur geometrycznych.

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie właściwości figur geometrycznych takich jak kwadrat, prostokąt, trójkąt czy koło.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. wie jak wygląda kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło

  2. opisuje właściwości figur geometrycznych

  3. odszukuje w najbliższym otoczeniu przedmioty o określonych kształtach

  4. słucha ze zrozumieniem tekst czytany przez nauczyciela

  5. korzysta z programu komputerowego Paint

  6. tworzy grafikę komputerową

9. Metody i formy pracy

Metody: aktywizująca – burza mózgów, problemowa - własne doświadczenia

Formy: grupowa, indywidualna

10. Środki dydaktyczne

Worek z figurami geometrycznymi.
Piosenka o figurach geometrycznych https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM&ab_channel=NutkoSfera
Prezentacja multimedialna dotycząca cech figur geometrycznych https://view.genial.ly/609c1a7bbb45d40dab3f7195/presentation-blank-presentation
Książka M. Strzałkowskiej „Koła, trójkąty, prostokąty” w formie prezentacji https://view.genial.ly/609c2ab03366f20da44b863f/presentation-basic-dark-presentation
Kartki, pisaki.
Karty z emotikonami, tarcza strzelnicza, naklejki do ewaluacji zajęć.

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputery w pracowni komputerowej dla każdego ucznia/uczennicy, komputer z podłączeniem do rzutnika dla nauczyciela, dostęp do Internetu.

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

  • Aktywność 2

    • Temat: „Na jakie grupy możemy się podzielić?”

    • Czas trwania: 10 min

    • Opis aktywności:

      Nauczyciel pyta uczniów/uczennice na jakie grupy mogą się podzielić, ze względu na jakie cechy nastąpi podział. Podział na grupy, praca w grupach - omawianie właściwości danej figury geometrycznej. Burza mózgów na temat gdzie w życiu codziennym można spotkać dany kształt. Uczniowie/uczennice mogą swoje pomysły zapisywać na kartkach.

  • Aktywność 3

  • Aktywność 4

    • Temat: „Figury w obrazie”

    • Czas trwania: 15 min

    • Opis aktywności:

      Uczeń/uczennica tworzy grafikę z wykorzystaniem figur geometrycznych w oparciu o program komputerowy Paint.

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ocena zadowolenia z zajęć:
nauczyciel rozdaje uczniom/uczennicom karty z emotikonami do oceny emocji, jakie im towarzyszyły podczas zajęć. Uczeń/uczennica koloruje wybraną emotikonę.
Ocena zajęć z wykorzystaniem TIK:
nauczyciel przyczepia do ściany tarczę strzelniczą, rozdaje uczniom/uczennicom naklejki, które mają przykleić na tarczy w skali od 0 do 10 w zależności od poziomu satysfakcji z wykorzystania TIK.

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

Rk1mQPQsJjnMS

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna