Zadania i polecenia

Komponent podobny do Bloku lekcyjnego z tym, że jest on automatycznie numerowany. Pozwala autorowi kursu dodawać różnego rodzaju zadania: od prostych poleceń po bardziej złożone doświadczenia czy symulacje, także składające się z wielu komponentów. 

Przykłady:

Ćwiczenie 1

Pytanie...

azure
Polecenie 1

Treść...

red
Polecenie 2

Treść...

Typ zadania można zmienić w menu po lewej stronie. 

R1U7F54A1ELQ1
Typ zadania można zmienić w menu po lewej stronie

Do komponentu można przeciągać inne obrazy, ćwiczenia, filmy itd. Jeśli przeciągniemy dwa ćwiczenia interaktywne, system ukryje ich numerację, jak na poniższym przykładzie:

red
Polecenie 3
core/Q03XofY
core/Q03XofY

Treść...

Typy zadań i poleceń:

  • Ćwiczenie

  • Polecenie

  • Badanie – np. zadanie wymagające analizy materiału, danych lub tekstu

  • Problem – np. sytuacja problemowa, którą uczeń ma rozwiązać, stosując poznaną wiedzę

  • Doświadczenie – np. praktyczne działanie, które prowadzi do wyciągania wniosków

  • Laboratorium – np. rozbudowane zadanie o charakterze eksperymentalnym

  • Symulacja – np. interaktywne zadanie odzwierciedlające rzeczywiste procesy, pozwalające na testowanie rozwiązań

  • Przykład