Zadania zawodowe
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie pracownik obsługi hotelowej powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji:
HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:
utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
przygotowywania i podawania śniadań,
organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
„Na co dzień wykonuję czynności związane z zakwaterowaniem gości oraz przygotowuję obiekt hotelarski do przyjęcia gości”.
Agnieszka, pracownik obsługi hotelowej
Japoński hotel Hoshi Ryokan działa nieprzerwanie od 717 roku, czyli od ponad 1300 lat. Od dziesiątek pokoleń jest zarządzany przez tę samą rodzinę.
Przykładowe zadania zawodowe
Utrzymywanie czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Galeria przedstawia przykładowe zdjęcia zadań zawodowych związanych z utrzymywaniem czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
Zdjęcie pierwsze przedstawia mężczyznę w białej koszuli i krawacie. Stoi w drzwiach pokoju hotelowego trzymając przed sobą białe ręczniki.
Zdjęcie drugie przedstawia ścielenie łóżka w pokoju hotelowym. Kobieta ubrana w eleganckie ubrania w czarno - białym kolorze poprawia poduszkę.
Zdjęcie trzecie przedstawia ścielenie łóżka przez pracownicę obsługi hotelowej. Kobieta wygładza prześcieradło na łóżku hotelowym.
Zdjęcie czwarte przedstawia mycie lustra Kobieta w gumowych rękawicach przeciera lustro ściągaczką do szyb.
Przygotowywanie i podawanie śniadań
Galeria przedstawia przykładowe zdjęcia zadań zawodowych związanych z przygotowywaniem i podawaniem śniadań.
Zdjęcie pierwsze przedstawia mężczyznę stojącego przy blacie kuchennym w kuchni hotelowej. Ma założony fartuch i rękawice ochronne. Mężczyzna soli przygotowane na tacy kawałki mięsa.
Zdjęcie drugie przedstawia przygotowywanie napoju. Kobieta w stroju obsługi hotelowej nalewa gorący napój do białej filiżanki. Na stoliku przykrytym obrusem znajduje się patera ze słodkimi przekąskami.
Zdjęcie trzecie przedstawia przyrządzone potrawy, które kelner niesie dla gości hotelowych. Mężczyzna jeden talerz trzyma w dłoni, drugi ma położony na przedramieniu.
Prezentacja przedstawia przykładowe zadania zawodowe pracownika obsługi hotelowej.
Zdjęcie pierwsze przedstawia wejście do hotelu. Po bokach od wejścia ustawione są rośliny doniczkowe, a na ścianie przymocowane są lampy. Nad drzwiami rozwinięta jest markiza z napisem hotel.
Krok pierwszy - Dbanie o wystrój i porządek lobby hotelowego. Przedstawiona jest kobieta, która ustawia na stoliku stojaki z broszurami i przewodnikami po mieście.
Krok drugi - Przyjmowanie rezerwacji internetowych. Pokazana jest osoba pracująca na komputerze. Na ekranie widoczny jest otwarty program do obsługi hotelu. Obok laptopa znajdują się telefon i terminal.
Krok trzeci - Udzielanie informacji turystycznej. Przedstawiona jest kobieta, wskazująca ołówkiem punkt na rozłożonej mapie. Przed ladą stoi mężczyzna i przygląda się mapie.
Krok czwarty - Udzielanie informacji on‑line. Przedstawiona jest osoba pracująca na komputerze. Trzyma dłonie nad klawiaturą.
Krok piąty - Porządkowanie oraz archiwizowanie dokumentów. Przedstawiona jest kobieta siedząca przy biurku. Przegląda dokumenty w segregatorze. Na biurku ustawiony jest włączony komputer.
Organizowanie usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Galeria przedstawia przykładowe zdjęcia zadań zawodowych związanych z organizowaniem usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
Zdjęcie pierwsze przedstawia organizowanie wycieczek autobusowych. Widoczni są ludzie siedzący na siedzeniach w autobusie.
Zdjęcie drugie przedstawia oprowadzanie wycieczek po interesujących miejscach w mieście. Pokazany jest tłum ludzi zwiedzających zabytki. W oddali widoczny jest budynek katedry.
Zdjęcie trzecie przedstawia organizowanie wesel. Pokazane są okrągłe stoliki z zastawą stołową w sali weselnej.
Gra edukacyjna
Po zapoznaniu się z rozdziałem „Zadania zawodowe” zapraszamy do gry, która pozwoli Ci na utrwalenie swojej wiedzy dotyczącej zawodu pracownik obsługi hotelowej.
Ćwiczenia
Po zapoznaniu się z rozdziałem „Zadania zawodowe” zapraszamy do ćwiczeń, które pozwolą Ci na utrwalenie swojej wiedzy dotyczącej zawodu pracownik obsługi hotelowej.