Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby udostępnić materiał Dodaj całą stronę do teczki

ZAKUPY – CO POTRZEBUJĘ?

  1. Uczniowie przyglądają się obrazkowi. Próbują opisać marzenia kobiet [marzą o nowych zakupach, w tym o butach, kapeluszach, szalach, sukienkach…..; myślą o wrażeniu, jakie sprawi wśród znajomych ich ubiór].

RHvrfnwp9DBWc
  1. Dopisują do czasownika kupować wyrazy podobne (synonimy): [Nabywać, dostawać, skupować, , dokonywać zakupu, robić zakupy, buszować po sklepach, uzyskiwać, fundować, sprawiać sobie, pozyskiwać, zaopatrywać się]

  2. Używając jak najwięcej synonimów z punktu 2, uczniowie budują zdania, wymieniają wszystkie rzeczy, które prawdopodobnie już znajdują się w torebkach stojących na podłodze obok kobiet.

  3. W dyskusji zastanawiają się, czy kobiety są uzależnione od zakupów? Jak nazywa się taki objaw? [jeśli uczniowie nie wiedzą, to nauczyciel podpowie im, że to zakupoholizm].

  4. Wspólnie z nauczycielem ustalają i zapisują na tablicy objawy zakupoholizmu

    1. [Ciągłe przebywanie w sklepach i galeriach handlowych, poświęcenia na zakupy zbyt dużo czasu w stosunku do obowiązków w rodzinie czy w pracy

    2. Stałe planowanie kolejnych zakupów (myślenie o tym może być bardzo silne)

    3. Kupowanie rzeczy, które nie są konieczne (np. dziesiąta para butów, podobnego typu)

    4. Przeznaczanie większości środków finansowych na zakupy, z pomijaniem opłaty koniecznych rachunków

    5. Traktowanie zakupów jako poprawę złego nastroju

    6. Wpadanie w zachwyt, euforię w trakcie zakupów, a potem odczuwanie wstydu i winy

    7. Sprzeczki i napięcia w rodzinie, która nie popiera czynionych zakupów.

    8. Mężczyźni także uzależnieni są od kupowania, ale w mniejszym stopniu niż kobiety ( np. kupowanie najnowszych modeli telefonów, samochodów, nowości technicznych itd.)].

Aplikacje dostępne w
Pobierz aplikację ZPE - Zintegrowana Platforma Edukacyjna na androida