Zaniedbane emocjonalnie dzieci - symptomy, diagnoza, formy wsparcia w środowisku przedszkolnym
Artykuł naukowy o charakterze przeglądowym. Podejmuje problem zaniedbania emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym. Definiuje pojęcie zaniedbania emocjonalnego, jego konsekwencje. Wskazuje na symptomy przepowiadające, jak można rozpoznać dziecko emocjonalnie zaniedbane w edukacji przedszkolnej. Rekomendacja: dzięki tej charakterystyce nauczyciel edukacji przedszkolnej uzyska istotną wiedzę, która pomoże w procesie oddziaływań wspomagających. Autorka przybliża również proces postępowania diagnostycznego prowadzonego w przedszkolu wobec dziecka zaniedbanego emocjonalnie. W materiale zawarto wskazania do pracy w środowisku przedszkolnym z dzieckiem emocjonalnie zaniedbanym. Przybliżono techniki przydatne w pracy z dzieckiem oraz rodzicami dziecka.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Angelika Kleszczewska‑Albińska, Czasopismo Psychologia Rozwojowa, 2020, tom 25, nr 4, s. 33‑44, Uniwersytet Jagielloński