Zapisywanie treści zadań w postaci wyrażeń algebraicznych

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-rozumie pojęcie wyrażenia algebraicznego,

-rozumie sposób nazywania wyrażeń algebraicznych.

b) Umiejętności

Uczeń:

-zapisuje treść zadania w postaci wyrażenia algebraicznego,

-potrafi współpracować w grupie,

-analizuje treść zadania tekstowego.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, praca w grupach.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy (załącznik 1 ).

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, wyjaśnienie podstawowych zasad zapisywania wyrażeń algebraicznych.

b) Faza realizacyjna

1. Uczniowie na tablicy i w zeszytach z pomocą nauczyciela rozwiązują zadania dotyczące tematu lekcji.

2. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności poprzez pracę w grupach.

c) Faza podsumowująca

Sprawdzenie wyników pracy grupowej, zadanie pracy domowej.

5. Bibliografia

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1 )

Zapisz w postaci wyrażeń algebraicznych:

a) Mama kupiła 1,5 kg jabłek po a zł i 0,6 kg gruszek po b zł. Ile złotych zapłaciła?

b) Ołówek kosztuje x zł, a długopis jest o 2 zł droższy. Ile trzeba zapłacić za 3 ołówki i 2 długopisy?

3. Kasia zbiera monety dziesięciozłotowe i pięciozłotowe. Pięciozłotówek ma dwa razy mniej niż dziesięciozłotówek. Liczba dziesięciozłotówek wynosi c. Ile pieniędzy ma Kasia?

4. Długość prostokąta jest o 7 cm większa od podwojonej szerokości, która wynosi n. Oblicz obwód tego prostokąta.

5. Jaki jest odwód trójkąta, którego jeden bok ma długość 3 cm, drugi bok ma długość m cm, a trzeci jest o 2 cm dłuższy od drugiego.

b) Zadanie domowe

Zeszyt ćwiczeń – „Zapisywanie treści zadań w postaci wyrażeń algebraicznych”

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1LKceMuAPgFp

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 89.69 KB w języku polskim
R11tQcp1cfn4R

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 14.00 KB w języku polskim