Zapisywanie treści zadań w postaci wyrażeń algebraicznych
Zapisywanie treści zadań w postaci wyrażeń algebraicznych
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-rozumie pojęcie wyrażenia algebraicznego,
-rozumie sposób nazywania wyrażeń algebraicznych.
b) Umiejętności
Uczeń:
-zapisuje treść zadania w postaci wyrażenia algebraicznego,
-potrafi współpracować w grupie,
-analizuje treść zadania tekstowego.
2. Metoda i forma pracy
Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, praca w grupach.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy (załącznik 1 ).
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej, wyjaśnienie podstawowych zasad zapisywania wyrażeń algebraicznych.
b) Faza realizacyjna
1. Uczniowie na tablicy i w zeszytach z pomocą nauczyciela rozwiązują zadania dotyczące tematu lekcji.
2. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności poprzez pracę w grupach.
c) Faza podsumowująca
Sprawdzenie wyników pracy grupowej, zadanie pracy domowej.
5. Bibliografia
6. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1 )
Zapisz w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) Mama kupiła 1,5 kg jabłek po a zł i 0,6 kg gruszek po b zł. Ile złotych zapłaciła?
b) Ołówek kosztuje x zł, a długopis jest o 2 zł droższy. Ile trzeba zapłacić za 3 ołówki i 2 długopisy?
3. Kasia zbiera monety dziesięciozłotowe i pięciozłotowe. Pięciozłotówek ma dwa razy mniej niż dziesięciozłotówek. Liczba dziesięciozłotówek wynosi c. Ile pieniędzy ma Kasia?
4. Długość prostokąta jest o 7 cm większa od podwojonej szerokości, która wynosi n. Oblicz obwód tego prostokąta.
5. Jaki jest odwód trójkąta, którego jeden bok ma długość 3 cm, drugi bok ma długość m cm, a trzeci jest o 2 cm dłuższy od drugiego.
b) Zadanie domowe
Zeszyt ćwiczeń – „Zapisywanie treści zadań w postaci wyrażeń algebraicznych”
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak