E-materiały do kształcenia zawodowego

Profilaktyka usuwania zagrożeń tąpaniami w podziemnych zakładach górniczych

Organizacja i prowadzenie eksploatacji podziemnej złóż - Technik górnictwa podziemnego

bg‑gold

Zapoznanie się z metodami profilaktyki zapobiegającej wystąpieniu tąpań

GRA WCIELANIE SIĘ W ROLĘ

1
Instrukcja użytkowania gry wcielanie się w rolę

Rozpoczęcie gry

Włącz tryb pełnoekranowy – najedź kursorem na przycisk Włącz tryb pełnoekranowy i kliknij lewym przyciskiem myszy.

R1BnxCpwGR1sA
Przykładowy ekran startowy gry wcielanie się w rolę
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przeczytaj wprowadzenie. Przewijaj ekran za pomocą pokrętła myszy lub używając przycisku strzałki w dół na klawiaturze. Gdy przeczytasz całość, kliknij przycisk Rozpocznij grę.

R16VPo17BK22t
Przykładowy ekran początkowy gry wcielanie się w rolę
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wybierz misję i kliknij przycisk Rozpocznij.

Rxj2CSvI4OOi4
Przykładowy ekran wyboru misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Obsługa modułu postaci

W trakcie gry na ekranie będą się pojawiać kolejne zadania. W większości należy zaznaczyć wszystkie poprawne odpowiedzi, a następnie kliknąć przycisk Zatwierdź odpowiedź lub Sprawdź.

RYoAr13OjTlcC
Przykładowe zadanie jednokrotnego wyboru
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Niektóre zadania polegają na udzieleniu poprawnej odpowiedzi na pytanie sztygara. W tego typu zadaniach kliknij najpierw przycisk Zacznij rozmowę, aby dowiedzieć się, o co pyta sztygar.

R1dlUG4auY2VI
Przykładowy ekran startowy rozmowy ze sztygarem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zapoznaniu się z pytaniem sztygara kliknij przycisk Udziel odpowiedzi.

R1WGajJF0OYH2
Przykładowy ekran rozmowy ze sztygarem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na kolejnym ekranie kliknij Przejdź do pytania, a następnie Zatwierdź odpowiedź, aby przejść do ekranu, na którym zaznaczysz prawidłową odpowiedź.

R1QU7CFCretqz
Przykładowy ekran służący do przejścia do pytania
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na kolejnym ekranie zaznacz właściwą odpowiedź i ją zatwierdź.

RG2ixWb2wf4Rf
Przykładowe pytanie jednokrotnego wyboru
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby zamknąć to pytanie i przejść do następnego, kliknij przycisk Zakończ rozmowę.

R12g3xv9iNPZP
Przykładowy ekran końcowy rozmowy ze sztygarem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W grze pojawiają się także zadania, w których najpierw musisz obejrzeć krótką animację. Aby się z nią zapoznać, kliknij przycisk Przejdź do animacji.

RfXkxuXbM58B5
Ekran służący do przejścia do animacji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Obejrzyj animację, a następnie kliknij przycisk Udziel odpowiedzi.

R1R08RnNYwaTD
Przykładowa ilustracja
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na kolejnym ekranie zaznacz właściwą odpowiedź i ją zatwierdź.

RgxKzWUFWuHva
Przykładowe pytanie wielokrotnego wyboru
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po udzieleniu odpowiedzi na kolejnym ekranie kliknij przycisk Zakończ rozmowę.

RCVYY4Mm889aE
Przykładowy ekran końcowy rozmowy ze sztygarem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli w danym zadaniu udzieliłeś prawidłowej odpowiedzi, zobaczysz odpowiedni komunikat zawierający informację zwrotną dotyczącą tego pytania. Po naciśnięciu przycisku Kontynuuj będziesz mógł przejść do kolejnego zadania.

R1S0YWZUunY91
Przykładowa informacja zwrotna po udzieleniu poprawnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli w danym zadaniu udzieliłeś nieprawidłowej odpowiedzi, zobaczysz odpowiedni komunikat wraz z podpowiedzią. Zapoznaj się z nią, a następnie kliknij Spróbuj ponownie, aby podejść jeszcze raz do tego samego zadania. Próbuj tyle razy, aż rozwiążesz dane zadanie.

Rz0mSh4PO7Yv3
Przykładowa informacja zwrotna po udzieleniu nieprawidłowej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przerwanie gry i powrót

Jeśli w trakcie gry chcesz ją przerwać, kliknij napis Zamknij grę lub ikonę wyłączania, które znajdują się w prawym górnym rogu ekranu. Możesz to zrobić na dowolnym etapie gry.

REb5V8ZKK9TRl
Przykładowy ekran pozwalający przerwać grę
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Gdy chcesz ponownie przystąpić do gry, wykonaj zadania początkowe (opisane w module Rozpoczęcie gry na początku tej instrukcji). Na ekranie Witaj ponownie w grze kliknij przycisk Kontynuuj grę widoczny na środku ekranu.

RNYogMpnkgyDT
Przykładowy ekran po przerwaniu gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wrócisz do miejsca, w którym przerwałeś grę. Możesz ją kontynuować bez konieczności powtarzania wszystkich zadań od początku.

Podsumowanie gry

Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań, pojawi się ekran z następującym komunikatem:

RJXgdZReJX703
Przykładowa odznaka
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu przycisku Zobacz odznaki przejdziesz do ekranu ze zdobytą odznaką.

R1GJBhxH5NIle
Przykładowy ekran zdobytych odznak
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Natomiast po kliknięciu Graj dalej zobaczysz swój wynik osiągnięty w tej grze.

RU87g0PIXhXSi
Przykładowy ekran wyniku osiągniętego w grze
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli klikniesz Zapisz wynik, przejdziesz do poniższego ekranu gry. W tym momencie możesz zamknąć grę lub zagrać w nią jeszcze raz.

R1eakQO76K6bA
Przykładowy ekran podsumowujący grę
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli natomiast klikniesz przycisk Powtórz misję, znajdziesz się na ekranie początkowym i będziesz mógł powtórzyć daną grę.

R1BYAbfSKursk
Zapoznanie się z metodami profilaktyki zapobiegającej wystąpieniu tąpań
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rb6LFxHWA4MMq1
Ćwiczenie 1
RzgFnV23unJ0c2
Ćwiczenie 2
REk5vUDbhjcJt2
Ćwiczenie 3
R1H4uICqCoZNT1
Ćwiczenie 4
RU6M9yWga0NRz2
Ćwiczenie 5
R1UfPUXaQdAvM1
Ćwiczenie 6
R1Ke7dpAzGN1w1
Ćwiczenie 7

Powiązane ćwiczenia