Artykuł naukowy odnoszący się do terapii schematów w pracy z dzieckiem z ADHD. Autorzy przybliżają różne programy terapeutyczne i metody terapii stosowane w przypadku ADHD, pokrótce je charakteryzując i odwołując się do wyników badań w tym zakresie. Terapii schematów w leczeniu ADHD poświęcają najwięcej miejsca. Przedstawiają jej założenia i wyniki niewielu wciąż badań nad stosowaniem terapii schematów w kontekście ADHD. Zaprezentowano charakterystyki dzieci z ADHD w ramach trudności w obrębie poszczególnych schematów: porażka, wadliwość/wstyd, izolacja społeczna, niedostateczna samokontrola i samodyscyplina, podporządkowanie, deprywacja emocjonalna. Przedstawione w tekście charakterystyki służyć mogą jako podstawa rozpoznania problemów u dzieci z ADHD i kontynuowania diagnozy specjalistycznej w tym kierunku.

Otwórz linkhttps://journals.umcs.pl/j/article/view/10537Otwórz link

Źródło: Agnieszka Nowogrodzka, Bartosz Piasecki, Czasopismo ANNALES Universitatis Mariae Curie‑Skłodowska, Sectio J, Paedagogia‑Pscychologia, 34(2) (2021), 133‑143, UMCS Lublin