Obraz wygenerowany przez sztuczną inteligencję (leonardo.ai) przedstawia komputer z dotykowym ekranem wraz z akcesoriami (klawiatura, myszka, głośniki). Na ekranie jest wyświetlona na pierwszym planie kula ziemska, a pod nią kody programów.
Pierwszy program w języku Python
Ćwiczenie 1
Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 2
Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 3
Operator dodawania: 1. *, 2. -, 3. ==, 4. =, 5. /, 6. +, 7. **
Operator mnożenia: 1. *, 2. -, 3. ==, 4. =, 5. /, 6. +, 7. **
Operator odejmowania: 1. *, 2. -, 3. ==, 4. =, 5. /, 6. +, 7. **
Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 4
Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 5
Przeanalizuj program i wskaż wynik jego działania.
Linia 1. zwierze znak równości cudzysłów kot cudzysłów.
Linia 2. rzeczywista znak równości 9 kropka 12.
Linia 3. calkowita znak równości 87.
Linia 5. print otwórz nawias okrągły calkowita znak równości znak równości rzeczywista zamknij nawias okrągły.
Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 6
Przeanalizuj program i wskaż wynik jego działania. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań.
Linia 1. wynik znak równości 0.
Linia 2. zmienna podkreślnik a znak równości 2.
Linia 3. zmienna podkreślnik b znak równości 3.
Linia 5. wynik znak równości zmienna podkreślnik a plus zmienna podkreślnik b asterysk asterysk zmienna podkreślnik b asterysk zmienna podkreślnik a plus zmienna podkreślnik b.
Linia 6. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły.
False, 2. True, 3. 9.12, 4. Program nie wyświetli żadnego wyniku. Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 7
print, której wynikiem będzie komunikat Hello World!. Źródło: Adam Jurkiewicz, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 8
Polecenie:
Zapisz w języku Python polecenia, które pozwolą przypisać zmiennym wskazane poniżej wartości. Nie musisz wypisywać tych wartości na ekranie funkcją print(), wystarczy przypisanie. Na końcu użyj przycisku Uruchom.
Przypisz zmiennym odpowiednie wartości:
Linia 1. ciag podkreślnik znakow znak równości cudzysłów Python to język programowania kropka cudzysłów.
Linia 2. liczba podkreślnik rzeczywista znak równości 9 kropka 142.
Linia 3. liczba podkreślnik calkowita znak równości 23.
Przykład:
zmienna = "tekst"
Stwórz zmienne i przypisz im odpowiednie wartości w poniższej testerce, pamiętając o zaleceniach dotyczących składni.