Gra edukacyjna – „Znaki kartograficzne” wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.
R1MjDyS621l5N
Grafika przedstawia ekran początkowy gry edukacyjnej. Widoczny jest uproszczony obrazek zakładki z przeglądarki internetowej z czterema strzałkami symbolizującymi włączenie trybu ekranowego. Pod obrazkiem widoczny jest tekst: Witaj w grze edukacyjnej Znaki kartograficzne. Gra wymaga trybu pełnoekranowego. Aby do niego przejść, kliknij przycisk poniżej. Poniżej znajduje się przycisk „włącz tryb pełnoekranowy”.
Widok ekranu gry edukacyjnej
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.
RpY2Gj6UVIyj8
Grafika przedstawia wygląd planszy startowej z gry edukacyjnej po ponownym uruchomieniu gry. Pod tytułem widoczne są dwa przyciski: kontynuuj grę oraz rozpocznij nową grę. Poniżej znajduje się opis gry: Gra polega na nauce rozpoznawania znaków kartograficznych. Złożona jest z trzech etapów podzielonych na poziomy; wszystkie dotyczą mapy zasadniczej oraz mapy topograficznej. Zadania należy wykonywać po kolei.
Widok ekranu gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Aby przejść do gry, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”. Na ekranie wyświetli się lista z misjami.
Po kliknięciu przycisku „Rozpocznij grę” na ekranie wyświetli się zadanie, które należy rozwiązać, a następnie nacisnąć przycisk „Sprawdź”.
R1CGVu9zOY4h0
Grafika przedstawia ekran wyboru misji. W górnej części widoczny jest nagłówek: wybierz misję. Poniżej, w kolumnach trzy misje do wyboru, nazywane etapami.
Ekran z misjami
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
R1E85NsQTUhmB
Grafika przedstawia ekran gry edukacyjnej z przykładowym zadaniem. W górnym lewym rogu ekranu znajduje się informacja o postępie grze w procentach, o punktacji, liczbie zdobytych odznak. W górnym prawym rogu ekranu znajdują się przyciski pomoc i zamknij grę. Poniżej znajduje się polecenie oraz grafiki, które należy dopasować.
Przykładowe zadanie w grze
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku poprawnego rozwiązania zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego zadania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.
W przypadku błędnie rozwiązanego zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby wrócić do zadania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.
W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, liczbę zdobytych punktów oraz odznak. Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.
R1SbJtPb8TOLV
Grafika przedstawia pasek postępu z lewej strony, na którym widać: Postęp dwukropek wartość procentowa; Punkty dwukropek wartość liczbowa; Odznaki dwukropek liczba otrzymanych odznak na liczbę wszystkich możliwych odznak do otrzymania.
Również na grafice z prawej strony znajdują się opcje pomocy czyli ikona będąca znakiem zapytania w okręgu i słowo Pomoc oraz opcja zamknięcia gry czyli ikona będącą okręgiem z pionową kreską nachodzącą na okręg od góry i słowami Zamknij Grę.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”.
W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:
Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;
Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);
Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.
Rozwiąż test.11Brawo! Udało Ci się odpowiedzieć poprawnie na większość pytań w teście.Nie wszystkie odpowiedzi były poprawne. Spróbuj ponownie.
Test
Rozwiąż test.
Liczba pytań:
6
Limit czasu:
11 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Rozwiąż test.
Pytanie
1/6
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Treść mapy jest nanoszona na nią ręcznie na podstawie szkiców polowych z geodezyjnych pomiarów terenowych. Możliwe odpowiedzi: 1. Mapa analogowa., 2. Mapa zasadnicza., 3. Mapa do celów projektowych., 4. Mapa rastrowa.
Transformacja układu pikselowego rastra do układu współrzędnych geodezyjnych to… Możliwe odpowiedzi: 1. interpolacja., 2. kalibracja., 3. implementacja danych., 4. digitalizacja.
Przekształcenie zeskanowanej i skalibrowanej mapy analogowej (rastrowej) w wektorową, czyli numeryczną mapę opracowywanego terenu zawierającą edytowalne obiekty liniowe, punktowe, powierzchniowe oraz tekstowe to… Możliwe odpowiedzi: 1. wektoryzacja., 2. kalibracja., 3. implementacja danych., 4. digitalizacja.
Mapa ewidencyjna zawiera m.in. Możliwe odpowiedzi: 1. granice i numery działek ewidencyjnych., 2. punkty graniczne., 3. kontury użytków gruntowych i ich oznaczenia., 4. elementy środowiska geograficznego powierzchni Ziemi i ich przestrzenne związki.
Zaznacz poprawne odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Aktualizację mapy wykonuje zazwyczaj uprawniony geodeta podczas sporządzania mapy do celów projektowych., 2. Celem aktualizacji mapy jest dostosowanie treści mapy zasadniczej znajdującej się w Powiatowym/Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej do sytuacji w terenie., 3. Aktualizacja mapy wykonywana jest między innymi na podstawie bezpośrednich pomiarów terenowych., 4. Aktualizacja mapy to proces prowadzący do przetwarzania materiałów analogowych (pochodzących z obiektów świata rzeczywistego) na formę cyfrową.
Mapa będąca wydrukiem z opracowanej mapy cyfrowej bądź powstała przed cyfryzacją kartografii to… Możliwe odpowiedzi: 1. mapa analogowa., 2. mapa zasadnicza., 3. mapa do celów projektowych., 4. mapa rastrowa.