Żyję zdrowo – dobrze się odżywiam, jestem aktywny fizycznie, działam na rzecz innych
Żyję zdrowo – dobrze się odżywiam, jestem
aktywny fizycznie, działam na rzecz innych
Opis projektu edukacyjnego dla IV etapu edukacyjnego z przedmiotu wychowanie fizyczne
–––––––––––––––––––––––––––––––––––--
Wymagania szczegółowe:
2. Trening zdrowotny
2.3 Uczeń wyjaśnia związek między aktywnością fizyczną i żywieniem a zdrowiem
i dobrym samopoczuciem oraz omawia sposoby utrzymania odpowiedniej masy ciała we wszystkich okresach życia
2.5 Uczeń wyjaśnia, gdzie szukać wiarygodnych informacji dotyczących zdrowia i sportu oraz dokonuje krytycznej analizy informacji medialnych w tym zakresie;
6. Edukacja zdrowotna
6.11 Uczeń omawia, na czym polega współuczestnictwo i współpraca ludzi, organizacji i instytucji w działaniach na rzecz zdrowia
Czas trwania projektu:
8 – 10 tygodni
Uczestnicy projektu:
Uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej
Cele projektu:
W zakresie wiadomości:
dostrzega związek między właściwym żywieniem i aktywnością fizyczną a zdrowiem fizycznym, psychicznym i społecznym
poznaje sposoby zarządzania zdrowiem
W zakresie umiejętności:
poszukuje i analizuje informacje na temat zdrowia
sprawnie komunikuje się w grupie
konstruuje i przeprowadza ankietę, omawia jej wyniki
przygotowuje i przeprowadza wywiad
W zakresie postaw:
bierze odpowiedzialność za działania zespołu
szanuje własne zdrowie, rozumie potrzeby innych
Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:
3 zespoły po 6‑8 osób
Zadania zespołów (propozycja):
Zespół 1
Zebranie informacji na temat związku między aktywnością fizyczną a zdrowiem fizycznym, psychicznym i społecznym
Opracowanie bibliografii zagadnienia
Przygotowanie, przeprowadzenie ankiety określającej poziom wiedzy uczniów szkoły ponadgimnazjalnej na temat związku między aktywnością fizyczną a zdrowiem
Analiza wyników, przygotowanie raportu
Przygotowanie plakatu poświęconego wynikom badania ankietowego i wnioskom
Zespół 2
Zebranie informacji na temat związku między żywieniem a zdrowiem fizycznym, psychicznym i społecznym
Opracowanie bibliografii zagadnienia
Przygotowanie, przeprowadzenie ankiety określającej poziom wiedzy uczniów szkoły ponadgimnazjalnej na temat związku między żywieniem a zdrowiem
Analiza wyników, przygotowanie raportu
Przygotowanie plakatu poświęconego wynikom badania ankietowego i wnioskom
Zespół 3
Zebranie informacji na temat działalności instytucji i organizacji działających na rzecz zdrowia
Opracowanie informatora zawierającego listę i opis działalności organizacji i instytucji działających na rzecz zdrowia (lokalne, polskie, światowe)
Przygotowanie, przeprowadzenie wywiadów z pracownikami instytucji państwowej
i wolontariuszami organizacji pozarządowej, działających w najbliższym otoczeniuOpublikowanie w mediach szkolnych artykułu z wywiadami
Przygotowanie plakatu poświęconego organizacjom działającym na rzecz zdrowia, prowadzącym wolontariat młodzieżowy
Zadanie dodatkowe dla wszystkich zespołów:
Przygotowanie i przeprowadzenie sesji plakatowej „Żyj zdrowo i działaj na rzecz zdrowia innych”
Wstępny harmonogram działań:
zadania | odpowiedzialni | czas/terminy |
| nauczyciel zespoły nauczyciel koordynator, zespoły zespoły zespoły zespoły, nauczyciel koordynator zespoły, nauczyciel koordynator | I spotkanie w czasie pozalekcyjnym II spotkanie w czasie pozalekcyjnym 2 tygodnie w czasie pozalekcyjnym 2 tygodnie III spotkanie najpóźniej |