Scenariusze zajęć z wykorzystaniem programu pracy z uczniem niepełnosprawnym na podstawie metody Terapii Marii Montessori
Słowa kluczowe
brak pamięć nauczyciel niepełnosprawność ruchowa uwaga autyzm niesłyszący spostrzeganie zajęcia pozalekcyjne niepełnosprawność intelektualna wychowawca rozwój społeczno-emocjonalny słabosłyszący słabowidzący specjalista dostosowanie zajęć do konkretnych zaburzeń lub niepełnosprawności dziecka metoda Montessori praca w małych zróznicowanych zespołach koordynacja wzokowo-ruchowa zaburzenia zachowania i emocji szkoła podstawowa I etap edukacyjny
Scenariusze zajęć w małych grupach uczniów z niepełnosprawnością lub zaburzeniami zachowania i emocji, a także w klasach integracyjnych. Zajęcia zaplanowane są dla klas edukacji wczesnoszkolnej. Każdy scenariusz zawiera opis uczniów, dla których został przygotowany oraz opis przebiegu zajęć. Walorem scenariuszy jest ich usytuowanie w metodzie Marii Montessori. Nauczyciel może odszukać interesujący go scenariusz lub modyfikować zaproponowane ćwiczenia.