Przypomnij sobie książki lub filmy, w których bohaterowie przeżywają miłosne rozczarowania, np. nieodwzajemnioną miłość.
Przypomnij sobie książki, w których bohaterowie przeżywają miłosne rozczarowania, np. nieodwzajemnioną miłość.
Wypisz związki wyrazowe, którymi można nazwać uczucia osób przedstawionych na poniższej ilustracji.
Na podstawie opisu ilustracji wypisz związki wyrazowe, którymi można nazwać uczucia osób na niej przedstawionych.
Porozmawiaj z koleżankami i kolegami o tym, jak bohaterowie wymienionych przez ciebie tekstów i filmów radzili sobie z miłosnymi rozczarowaniami.
Przeczytaj przytoczony poniżej tekst piosenki Czerwonych Gitar. Możesz wysłuchać nagrania w internecie.
Tak bardzo się starałemKto za Tobą w szkole ganiał,
Do piórnika żaby wkładał?
Kto? No, powiedz kto?
Kto na ławce wyciął serce
I podpisał: 'Głupiej Elce'?
Kto? No, powiedz kto?Tak bardzo się starałem,
A Ty teraz nie chcesz mnie.
Dla Ciebie tak cierpiałem:
Powiedz mi, dlaczego nie chcesz mnie?Kto dla Ciebie nosił brodę,
Spodnie w kwiatki włożył modne?
Kto? No, powiedz kto?
Kto Tuwima wiersz przepisał,
Jako własny Tobie wysłał?
Kto? No, powiedz kto?Tak bardzo się starałem,
A Ty teraz nie chcesz mnie.
Dla Ciebie tak cierpiałem:
Powiedz mi, dlaczego nie chcesz mnie?Ja dla Ciebie byłem gotów
Kilo wiśni zjeść z pestkami.
Ja! Tak, tylko ja!
Teraz, kiedy Cię spotykam,
Mówisz mi, że się nie znamy;
Czy to ładnie tak?
Opisz podmiot liryczny i adresatkę piosenki Tak bardzo się starałem. Kim są i jakie mają cechy charakteru?
Wypisz wszystkie działania podmiotu lirycznego, które miały na celu zwrócenie uwagi koleżanki.
Wypisz pytania, które podmiot liryczny zadaje ukochanej. Czy oczekuje na nie odpowiedzi?
Jaką funkcję pełni nagromadzenie w piosence tak wielu pytań?
Określ, jaką funkcję pełni nagromadzenie w piosence tak wielu pytań.
Wypisz wyrazy najczęściej powtarzające się na początku wersów. Określ, jaką funkcję pełnią.
Przepisz refren piosenki. Określ, jaką funkcję pełni.
Wyjaśnij, dlaczego starania chłopca nie zostały docenione przez koleżankę. Określ, co powinien zmienić w swoim zachowaniu.
Dokonaj korekty tekstu piosenki, wpisz takie działania podmiotu lirycznego, aby spodobały się dziewczynce.