Zakodowany autyzm. Scenariusze zajęć dla dzieci ze spektrum autyzmu
Zajęcia wprowadzające podstawy programowania, przeprowadzane z wykorzystaniem technologii informacyjno‑komunikacyjnych, ale także z wykorzystaniem etykiet, kart i przedmiotów. Zajęcia mogą być realizowane podczas zajęć rewalidacyjnych, wówczas kładziemy szczególny nacisk na uzupełnianie deficytów w zakresie emocji, uwagi i koncentracji, komunikacji. Mogą być także przeprowadzane w ramach zajęć dydaktycznych lub dodatkowych. Scenariusze mogą być wykorzystane także w pracy z uczniami z zaburzeniami zachowani i emocji w celu korekcyjno‑kompensacyjnym. Jako pomoc w organizacji pracy dzieci z zespołem Aspergera można wykorzystać ich zdolność do myślenia obrazami. Polega ona na wykorzystaniu serii obrazków, pokazujących sekwencję zdarzeń lub zadań do wykonania. Stosując po raz pierwszy taki plan trzeba upewnić się, że dziecko rozumie związek między obrazem a danym działaniem. Dla dzieci, które potrafią czytać, warto dodać tekst.