Dowiedz się, jak powstaje newsnews i program telewizyjny. Zapoznaj się z wypowiedziami dziennikarki, a następnie wykonaj ćwiczenia.
Stwórz krótki serwis informacyjny na temat twojej szkoły lub klasy. Podaj w nim co najmniej pięć wiadomości.
Przeczytaj wiersz Adama ZagajewskiegoAdama Zagajewskiego.
Co godzinę wiadomościRadio podaje co godzinę wiadomości.
Spikerzy wiedzą wszystko; niemożliwe,
Zdawałoby się, żeby każda godzina
Zabijała, kradła i oszukiwała. A jednak
Tak jest, godziny jak lwy pożerają
Zapasy życia. Rzeczywistość przypomina
Sweter przetarty na łokciach. Kto
Słucha wiadomości, nie wie, że
W pobliżu, po ogrodzie mokrym od deszczu
Spaceruje mały szary kot i bawi się,
Mocuje z twardymi łodygami traw.
Określ, co według podmiotu lirycznego jest podawane co godzinę przez radio.
Wyjaśnij, w jaki sposób w wierszu Adama Zagajewskiego zostało opisane przekazywanie wiadomości.
Określ, jaka według podmiotu lirycznego jest wiedza o świecie osoby, która słucha wiadomości.
Wyjaśnij, jak rozumiesz sformułowanie: godziny jak lwy pożerają / Zapasy życia.
Zredaguj wiadomość radiową na temat małego, szarego kota z wiersza Co godzinę wiadomości.
Zaproponuj, jakie wiadomości dobrze byłoby usłyszeć w radiu.
Wyjaśnij, jak rozumiesz poniższą myśl Bernarda Cohena [czyt. Bernarda Koena].
Media i komunikowanie masowe'Media być może nie zawsze są skuteczne, mówiąc ludziom, jak mają myśleć, ale są oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć'.
Na podstawie obejrzanych lub wysłuchanych w domu wiadomości ustal, o czym danego dnia media 'każą' myśleć swoim widzom i słuchaczom.
Zapoznaj się z aktualnymi wiadomościami telewizyjnymi, radiowymi lub prasowymi. Ustal, o czym danego dnia media 'każą' myśleć swoim odbiorcom.
Przygotuj serwis informacyjny dla swojej rodziny. W tym celu zgromadź informacje o działaniach każdego z twoich bliskich, a następnie przedstaw je w formie krótkich zabawnych komunikatów.
Przygotuj rymowaną wersję dowolnego newsa prasowego. Zaprezentuj go koleżankom i kolegom.