AR (rzeczywistość rozszerzona)
AR (rzeczywistość rozszerzona)

Technologia wzbogacająca rzeczywistość o elementy stworzone komputerowo. Obiekty lub informacje w czasie rzeczywistym zostają wygenerowane cyfrowo nakładając się na świat widziany przez kamerę smartfonu, szkła półprzeźroczystych okularów lub szyby w samochodzie. Rozszerzenie świata rzeczywistego o możliwości świata wirtualnego daje dostęp do szybkiego uzyskiwania informacji i wspomagania naszych działań, jednocześnie umożliwia nam dokładne obserwowanie otoczenia, w którym się znajdujemy, bez odwracania wzroku.

Awatar
Awatar

Graficzna reprezentacja użytkowników forów dyskusyjnych, gier komputerowych, mediów społecznościowych, a nawet wirtualnej rzeczywistości. Awatar może przyjąć różnorakie formy, od prostej dwuwymiarowej grafiki będącej obrazkiem lub zdjęciem jakiejś osoby, zwierzęcia, przedmiotu lub obcej istoty, aż po pełną trójwymiarową postać wraz z cechami charakteru i charakterystycznymi ruchami, wykreowaną na podobieństwo lub jako karykaturę wyglądu jego twórcy. Podstawowym zastosowaniem awatara jest identyfikacja danego profilu i możliwość utożsamiania się z właścicielem.

Gra komputerowa
Gra komputerowa

Oprogramowanie komputerowe stworzone głównie w celach rozrywkowych bądź edukacyjnych. Cele gier komputerowych różnią się w zależności od ich gatunku, jednak zazwyczaj głównym zadaniem jest ukończenie wyzwań stawianych przez twórcę gry. Rozgrywce przeważnie towarzyszy mniej lub bardziej rozbudowana fabuła, którą gracz śledzi, wcielając się w postać widoczną na ekranie. Sterowanie odbywa się za pomocą myszki i klawiatury lub joysticka, jednak istnieją również inne urządzenia pozwalające na manipulację generowanymi obiektami graficznymi (np. kierownica, kontrolery ruchu). Gry komputerowe, podobnie jak większość oprogramowania komputerowego, zapisywane są na nośnikach cyfrowych (płytach CD, Blu‑ray) lub coraz częściej udostępniane jedynie w postaci kodu, umożliwiającego pobranie gry przez sieć na swoje urządzenie.

Multibook
Multibook

Podręcznik multimedialny będący elektroniczną wersją tradycyjnej papierowej książki. Możliwość wyświetlania multibooka na ekranie lub tablicy interaktywnej pozwoliła wzbogacić tradycyjny przekaz podręczników o elementy multimedialne takie jak interaktywne ćwiczenia i infografiki, galerie ilustracji, filmy oraz nagrania audio.

Multimedia
Multimedia

Połączenie w jednym programie tekstu z grafiką, dźwiękiem i animacją. Dzięki temu, że oddziałujemy jednocześnie na wzrok i słuch, a także na pamięć i wyobraźnię, łatwiej się uczymy i zapamiętujemy.

Multimedialny przewodnik
Multimedialny przewodnik

Połączenie różnych sposobów przekazywania informacji (w postaci tekstu, dźwięku, grafiki, obrazów ruchomych i nieruchomych) za pośrednictwem komputera lub skomputeryzowanego sprzętu audiowizualnego (np. ekranów projekcyjnych, projektorów multimedialnych, tablic interaktywnych, magnetowidu, elektronicznych instrumentów muzycznych).

Nick
Nick

Przezwisko lub pseudonim nadawany samemu sobie przez użytkownika, będący często loginem konta profilowego na forach dyskusyjnych, w grach komputerowych lub mediach społecznościowych.

Prezentacja multimedialna
Prezentacja multimedialna

Elektroniczna forma przedstawiania treści o określonym przez twórcę temacie. Multimedialność prezentacji jest tworzona poprzez połączenie grafiki, dźwięku, tekstu i animacji, co pozwala w przystępny i atrakcyjny sposób przekazywać większą ilość informacji. Do odtworzenia prezentacji multimedialnej potrzebne jest urządzenie do wyświetlania obrazu oraz odpowiedni program (np. Microsoft Power Point,  LibreOffice Impress, Prezi).

Symulator
Symulator

Urządzenie lub oprogramowanie służące do odtwarzania doznań, zjawisk lub odpowiednich warunków (np. pogodowych) z codziennej rzeczywistości. Symulatory mogą być używane zarówno w celach rozrywkowych, jak i szkoleniowych (np. przez kierowców samochodów, pilotów, astronautów, wojsko) aby przetestować reakcję na daną sytuację w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach.

VR (wirtualna rzeczywistość)
VR (wirtualna rzeczywistość)

Rzeczywistość stworzona w pełni komputerowo, świat (fikcyjny lub rzeczywisty) zawierający wygenerowane wyłącznie cyfrowo wizje zdarzeń, przestrzeni i obiektów. Założeniem technologii VR jest pełna imitacja ludzkich doznań, szczególnie starając się oszukać, co do prawdziwości widzianego obrazu, nasz zmysł słuchu i wzroku. Do zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości używa się odpowiednich gogli (okularów) wraz z kontrolerami. Zastosowanie dla tego rodzaju technologii znaleziono w rozmaitych dziedzinach m.in. w rozrywce, edukacji, medycynie oraz wojsku.