Metoda projektów w gimnazjum. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów gimnazjów

Poradnik składa się z dwóch części.

  • Pierwsza zawiera praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania projektów edukacyjnych na etapie przygotowania projektu, jego realizacji, przedstawienia rezultatów oraz oceny i monitorowania.
    Uzupełniają ją przykładowe dokumenty wypracowywane przez uczniów podczas pracy nad projektami i narzędzia służące do monitorowania i oceny opracowane przez Autorki wspólnie ze współpracującymi z nimi nauczycielami.
  • Druga, adersowana do wsystkich zainteresowanych metodą projektów, mieści w sobie informacje o tym, czym jest ta metoda, podkreśla związek wykonywania projektów edukacyjnych z podwyższaniem poziomu kompetencji kluczowych w społeczeństwie opartym na wiedzy, opisuje rolę w projekcie uczenia, nauczyciela oraz zespołu projektowego.
     

Poradnik przygotowany w ramach współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej systemowego projektu Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego.

Materiał nie spełnia wymogów WCAG, natomiast może być wykorzystywany jako materiał dydaktyczny.