Żywe srebro. "Bajki bez barier" cz. III ADHD

Opowiadanie dla dzieci w formie bajki psychoedukacyjnej, przybliżającej dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym specyfikę funkcjonowania dziecka z ADH, jego potrzebę ruchu i ciągłej stymulacji, ale i problemy w zachowaniach, których dziewczynka nie potrafi kontrolować i związane z tym reakcje osób otoczenia. Opowiadanie napisane z perspektywy Hani, której nadruchliwość spowodowała, iż jest postrzegana jako "żywe srebro". Hania uwielbia wspinać się, chodzi na spacery, huśtać. Trudne do opanowania reakcje emocjonalne wiążą się z silną empatią (nadpobudliwość emocjonalna), co jest widoczne w żywej reakcji dziewczynki w teatrze - bez zważania na konwencję i wymogi sytuacji społecznej (zasady zachowania się na widowni). Hania lubi bawić się z dziećmi, chociaż jej impulsywność i gwałtowne reakcje bywają przyczyną zachowań trudnych do zaakceptowania przez rówieśników (zniszczenie w emocjach wspólnej budowli). Gdy jednak radosna na co dzień dziewczynka silnie przeżywa swoje trudności, to właśnie oni pomagają jej inaczej spojrzeć na siebie, wskazując jej mocne strony: żywą inteligencję, pomysłowość, bogatą wyobraźnię, ciekawy sposób opowiadania, pogodne usposobienie, no i to, że jest najszybsza wśród dzieci na podwórku. Książkę uzupełnia materiał graficzny pokazujący symbolicznie "świat Hani" oraz Posłowie dla rodziców i nauczycieli, z objaśnieniem intencji autorki oraz sugestią dopełniających ją zajęć i propozycjami zabaw w szkole lub w środowisku dziecka z udziałem rówieśników, pomocnych w przełamywaniu stereotypów i odkrywaniu wyjątkowości każdego człowieka.