Czy świat korzysta na globalizacji?
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia
Słowa kluczowe
argumenty za i przeciw globalizacji bariery współpracy cła efekty współpracy międzynarodowej globalizacja handel międzynarodowy konkurencja korzyści globalizacji korzyści skali Porwani przez Ekonomię przepływy kapitału przepływy pracowników przepływy towarów Warszawski Instytut Bankowości współpraca międzynarodowa
Materiały edukacyjne są częścią bezpłatnego projektu edukacyjnego Porwani przez Ekonomię (www.PorwaniPrzezEkonomie.pl) w ramach którego nauczyciele otrzymują m.in. scenariusze lekcji, prezentacje, animacje multimedialne, książkę, komiks.
Podstawowe informacje o udostępnionych materiałach w kontekście podstawy programowej przedmiotu biznes i zarządzanie:
| Nazwa/tytuł materiału (zasobu) | Czy świat korzysta na globalizacji? |
| Autor/instytucja odpowiedzialna merytorycznie za materiał | Fundacja Warszawski Instytut Bankowości |
| Słowa kluczowe | argumenty za i przeciw globalizacji, bariery współpracy, cła, efekty współpracy międzynarodowej, globalizacja, handel międzynarodowy, konkurencja, korzyści globalizacji, korzyści skali, przepływy kapitału, przepływy pracowników, przepływy towarów, współpraca międzynarodowa |
| Typ materiału (zasobu) | animacja multimedialna, prezentacja, scenariusz lekcji, omówienie scenariusza lekcji |
| Poziom edukacji i typ szkoły | szkoła ponadpodstawowa – liceum i technikum szkoła ponadpodstawowa – branżowa szkoła I stopnia |
| Przedmiot (rodzaj edukacji wczesnoszkolnej) | biznes i zarządzanie |
| Klasa | 1‑2LO, 1‑2TECH, 1BS1 |
| Podstawa programowa: cele kształcenia – wymagania ogólne | ZP I.5. Wyjaśnianie mechanizmów funkcjonowania gospodarki rynkowej, powiązań między jej podmiotami i poznanie roli państwa w procesach gospodarczych. ZR II.5. Pozyskiwanie i analizowanie danych (mierników i wskaźników), prognoz ekonomicznych dotyczących funkcjonowania gospodarki Polski, Unii Europejskiej i świata oraz podejmowanie na ich podstawie przemyślanych decyzji. ZR III.2. Dostrzeganie roli informacji i badań ekonomicznych w podejmowaniu decyzji osobistych i w ramach zarządzania przedsiębiorstwem, państwem i jednostkami samorządu terytorialnego. |
| Podstawa programowa: dział treści nauczania | ZP III. Gospodarka rynkowa ZR II. Gospodarka rynkowa |
| Podstawa programowa: treści nauczania – wymagania szczegółowe | ZP III.5. Gospodarka rynkowa - uczeń: określa zależności między podmiotami gospodarki rynkowej, w tym państwem, gospodarstwem domowym i przedsiębiorstwem. ZR II.19. Gospodarka rynkowa - uczeń: wyjaśnia, na czym polega europejska swoboda działalności gospodarczej, i charakteryzuje gospodarcze konsekwencje funkcjonowania wspólnego rynku Unii Europejskiej, w tym integracji walutowej w ramach strefy euro. ZR II.20. Gospodarka rynkowa - uczeń: charakteryzuje formy współpracy międzynarodowej przedsiębiorstw i wyjaśnia, na czym polega proces ich internacjonalizacji. ZR II.21. Gospodarka rynkowa - uczeń: rozumie konsekwencje procesów globalizacyjnych dla funkcjonowania biznesu. |