Czapka, lamy i kotomierz. Bajki bez barier cz. XVII Dysleksja

Opowiadanie dla dzieci w formie bajki psychoedukacyjnej, przybliżającej dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym problemy funkcjonowania dziecka z dysleksją rozwojową. Kasia, miłośniczka książek, wypożycza w bibliotece Opowieści z Narni, ale okazuje się, że oprócz tego, co zapisane na jej kartkach, książka ma jeszcze do opowiedzenia Kasi inna historię. Jest bowiem "żywą książką", która pomogła kiedyś chłopcu, Tomkowi, w pokonaniu problemów z dysleksją. Tomek kochał książki, za zawarte w nich opowieści, ale nienawidził za trudności, jakie musiał pokonać i jakie obrazowo przedstawiła Kasi "żywa książka". Zbiegiem okoliczności Kasia trafiła na spotkanie autorskie w bibliotece z panem Tomaszem, pisarzem, który przyznaje się do dysleksji w dzieciństwie i tego, jak była jego pierwsza ulubiona książka. Opowiadania uzupełnia materiał graficzny pokazujący symbolicznie "świat dyslektyków" oraz posłowie dla rodziców i nauczycieli na temat problemów dysleksji rozwojowej oraz możliwości pomocy dzieciom z tym zaburzeniem. Książka może być punktem wyjścia do może być punktem wyjścia do dzielenia się wrażeniami z lektur, ale także do rozmowy o doświadczeniach dzieci związanych z nauką czytania i pisania.