METODY I NARZĘDZIA AKTYWIZACJI MŁODZIEŻY na przykładzie organizacji kampanii społecznej w ramach projektu Wychowanie w szkole w poszanowaniu praw człowieka i zasady równego traktowania PORADNIK DLA NAUCZYCIELI GIMNAZJÓW I SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Poradnik na przykładzie organizacji kampanii społecznej w ramach projektu "Wychowanie w szkole w poszanowaniu praw człowieka i zasady równego traktowania" wynika z doświadczeń szkół polskich i zagranicznych. Zarówno w Warszawie, jak i w Cardiff kwestie wychowawcze, jak również przeciwdziałanie agresji rówieśniczej, czy kształtowanie postawy otwartości i szacunku wobec drugiego człowieka są aktualne, i wymagają stałego zaangażowania nauczycieli i dyrektorów szkół. Włączenie edukacji o prawach człowieka do pracy wychowawczej i dydaktycznej szkoły oznacza wprowadzenie nowych, często innowacyjnych metod pracy z uczniami. Jedną z nich jest kampania społeczna, która może skupić całą społeczność szkolną wokół wybranego zagadnienia. Zawarte scenariusze zajęć i wskazówki można wykorzystać podczas realizacji innych projektów społecznych (wstęp, s.4). W materiale znajdziemy narzędzia aktywizujące młodzież podczas zajęć edukacyjnych na przykładzie organizacji kampanii społecznej na dowolnie wybrany temat, a także metody twórczego pisania tekstów wraz z przykładami ich adaptacji do zajęć edukacyjnych.