Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

W tym materiale będziemy:

  • odczytywać i interpretować dane statystyczne opisane słownie, za pomocą tabelki lub wykresu,

  • przedstawiać dane statystyczne na wykresie,

  • wykonywać obliczenia procentowe w zadaniach z życia codziennego.

Przykład 1

Wśród wszystkich pracowników firmy została przeprowadzona ankieta, która dotyczyła wyrażenia zgody na wyjazd na wycieczkę pracowniczą w góry.

Do wyboru były trzy możliwe odpowiedzi: tak, nie wiem, nie. Uzyskane odpowiedzi zostały przedstawione w poniższej tabeli.

Możliwe odpowiedzi

Liczba odpowiedzi

Tak

90

Nie wiem

45

Nie

15

Przedstawmy te dane na diagramach słupkowych.

RnxDWN10V0yH41
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1DRxjlcBIwMj1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Przedstawmy te dane na diagramie kołowym procentowym.

W tym celu obliczmy liczbę wszystkich pracowników firmy.

90+45+15=150.

W tej firmie pracuje 150 osób.

Następnie obliczmy, jakim procentem wszystkich osób pracujących w tej firmie są osoby, które udzieliły poszczególnych odpowiedzi w ankiecie.

  • Odpowiedź: Tak

    90150·100%=60%.

  • Odpowiedź: Nie wiem

    45150·100%=30%.

  • Odpowiedź: Nie

    15150·100%=10%.

Zatem 60% osób odpowiedziało – Tak, 30% osób – Nie wiem, 10% osób – Nie.

Następnie otrzymane dane spróbujemy przedstawić za pomocą diagramu kołowego. Każda z części tego diagramu reprezentuje kategorię danych składających się na całość.

Na początku obliczmy miarę kątów, które odpowiadają poszczególnym częściom koła.

  • Odpowiedź: Tak

    90150·360°=216°.

  • Odpowiedź: Nie wiem

    45150·360°=108°.

  • Odpowiedź: Nie

    15150·360°=36°.

RkR3h5CqHXKSw
Wykres kołowy. Lista elementów: Nie; Wartość: 36; Udział procentowy: 10%Nie wiem; Wartość: 108; Udział procentowy: 30%Tak; Wartość: 216; Udział procentowy: 60%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Przykład 2

Na zakończenie pierwszego półrocza uczniowie dwóch klas pierwszych napisali test sprawdzający wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. Uzyskane przez nich wyniki, w podziale na klasy, zostały przedstawione na diagramach kołowych.
W klasieI A do testu przystąpiło 20 uczniów, w klasie I B – 24 uczniów.

R1Yl3sph2Zbzb
Wykres kołowy. Lista elementów: dop; Wartość: 20; Udział procentowy: 20%dst; Wartość: 10; Udział procentowy: 10%db; Wartość: 50; Udział procentowy: 50%bdb; Wartość: 15; Udział procentowy: 15%cel; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1Wfjk3WYvEi2
Wykres kołowy. Lista elementów: dop; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%dst; Wartość: 50; Udział procentowy: 50%db; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%bdb; Wartość: 25; Udział procentowy: 25%cel; Wartość: 0; Udział procentowy: 0%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Przedstawmy te dane na jednym diagramie słupkowym pionowym.

Obliczmy, ile osób otrzymało poszczególne oceny w każdej klasie.

  • Klasa 1A:

    • ocena dopuszczająca: 20%·20=0,2·20=4,

    • ocena dostateczna: 10%·20=0,1·20=2,

    • ocena dobra: 50%·20=0,5·20=10,

    • ocena bardzo dobra: 15%·20=0,15·20=3,

    • ocena celująca: 5%·20=0,05·20=1.

  • Klasa 1B:

    • ocena dopuszczająca: 12,5%·24=0,125·24=3,

    • ocena dostateczna: 50%·24=0,5·24=12,

    • ocena dobra: 12,5%·24=0,125·24=3,

    • ocena bardzo dobra: 25%·24=0,25·24=6.

    R1Hfothq7sHYK1
    Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Notatnik

RUOADkHqxmZPj
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 1

Na diagramie przedstawiono dane dotyczące zmian temperatury powietrza w ciągu doby.

RujNJEoYUsdbA1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1B9vQxffI3g8
Przedstaw dane z diagramu za pomocą tabeli. Uzupełnij puste pola tabeli, wpisując w luki odpowiednie liczby.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 2

Na diagramie przedstawiono dane dotyczące zmian temperatury powietrza w ciągu doby.

RujNJEoYUsdbA1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1QtfhJegmb8N
Oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe. Zaznacz wszystkie zdania prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Najwyższą temperaturę powietrza zanotowano o godzinie 12., 2. Najniższą temperaturę powietrza zanotowano o północy., 3. Różnica między najwyższą a najniższą temperaturą powietrza wynosi 12°C., 4. Największy wzrost temperatury zanotowano w godzinach 8 - 12 ., 5. Największy spadek temperatury zanotowano w godzinach 20-24., 6. O godzinie 8  i  20 zanotowano taką samą temperaturę powietrza., 7. Najniższą temperaturę powietrza zanotowano o godzinie 4 ., 8. Najwyższą temperaturę powietrza zanotowano o godzinie 16 ., 9. Spadek temperatury nastąpił dopiero po godzinie 16 ., 10. W ciągu doby zanotowano pomiar temperatury powietrza 7 razy., 11. W godzinach 4 - 8 temperatura powietrza wzrosła o 4°C., 12. W godzinach 16 - 20 temperatura powietrza zmalała o 2°C.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 3

W pewnej szkole zorganizowano zbiórkę makulatury. Wszystkie klasy rywalizowały między sobą. Po zakończonej akcji organizatorzy przygotowali zestawienie wyników w tabeli oraz wyłonili zwycięzców.

Klasa

Liczba kilogramów makulatury

Uwagi

I A

380 kg

I B

620 kg

I miejsce

I C

152 kg

II A

510 kg

III miejsce

II B

448 kg

II C

530 kg

II miejsce

III A

503 kg

III B

283 kg

III C

175 kg

  1. Przedstaw te dane na diagramie słupkowym pionowym w podziale na wszystkie klasy.

  2. Przedstaw te dane na diagramie słupkowym poziomym w podziale na klasy pierwsze, drugie, trzecie.

  3. Ile kilogramów makulatury zebrano podczas tej zbiórki w całej szkole?

  4. Które klasy spośród każdego poziomu klas przyniosły najmniej makulatury?

  5. Czy klasy pierwsze i trzecie przyniosły łącznie więcej makulatury niż połowa całej makulatury zebranej w szkole?

  6. O ile więcej kilogramów makulatury zebrała klasa I b w porównaniu z każdą z klas, które zajęły drugie i trzecie miejsce?

  7. Jaki procent makulatury zebranej w całej szkole stanowi makulatura zebrana przez klasę III a? Wynik zaokrąglij do 1%.

RoDwp6XAOIAOg
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 4

Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród 80 studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z internetu?”.

R365hdasvBkEs
Wykres kołowy. Lista elementów: Kilka razy dzienne; Wartość: 75; Udział procentowy: 75%Kilka razy w tygodniu; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%Kilka razy w miesiącu; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%Nie korzystam; Wartość: 7.5; Udział procentowy: 7,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RkLVnPjuoC93i
Ilu studentów korzysta z internetu? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 74 , 2. 6 , 3. 5 , 4. 65
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 5

Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród 80 studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z internetu?”.

RgQ5KVJnQRjT1
Wykres kołowy. Lista elementów: Kilka razy dzienne; Wartość: 75; Udział procentowy: 75%Kilka razy w tygodniu; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%Kilka razy w miesiącu; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%Nie korzystam; Wartość: 7.5; Udział procentowy: 7,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RptRY0mvbYFKR
Ile razy więcej studentów korzysta z internetu kilka razy dziennie niż nie korzysta? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 10 razy, 2. 6   razy, 3. 8   razy, 4. 12 razy
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 6

Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród 80 studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z internetu?”.

RaJuodqqTPAzG
Wykres kołowy. Lista elementów: Kilka razy dzienne; Wartość: 75; Udział procentowy: 75%Kilka razy w tygodniu; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%Kilka razy w miesiącu; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%Nie korzystam; Wartość: 7.5; Udział procentowy: 7,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RRtwJ0xIArJ3J
O ilu więcej studentów korzysta z internetu kilka razy w tygodniu niż kilka razy w miesiącu? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 6 , 2. 2 , 3. 4 , 4. 10  
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 7

Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród 80 studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z internetu?”.

R1Y4FOax80dS0
Wykres kołowy. Lista elementów: Kilka razy dzienne; Wartość: 75; Udział procentowy: 75%Kilka razy w tygodniu; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%Kilka razy w miesiącu; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%Nie korzystam; Wartość: 7.5; Udział procentowy: 7,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Rr3miWsZDtHlG
O ile procent więcej studentów korzysta z internetu kilka razy dziennie niż nie korzysta wcale? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 900 % , 2. 57,5%, 3. 90 % , 4. 575 %
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 8

Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród 80 studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z internetu?”.

R6fWlEaVlWPIr
Wykres kołowy. Lista elementów: Kilka razy dzienne; Wartość: 75; Udział procentowy: 75%Kilka razy w tygodniu; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%Kilka razy w miesiącu; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%Nie korzystam; Wartość: 7.5; Udział procentowy: 7,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RmHxlWMsgVNx9
Jaki procent studentów korzystających z internetu stanowią studenci korzystający z Internetu kilka razy w tygodniu? Wynik zaokrąglij do 0,1%. Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 13,5%, 2. 12,5%, 3. 74%, 4. 87,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 9

Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród 80 studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z internetu?”.

RZDcQd6R7zbwb
Wykres kołowy. Lista elementów: Kilka razy dzienne; Wartość: 75; Udział procentowy: 75%Kilka razy w tygodniu; Wartość: 12.5; Udział procentowy: 12,5%Kilka razy w miesiącu; Wartość: 5; Udział procentowy: 5%Nie korzystam; Wartość: 7.5; Udział procentowy: 7,5%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Przedstaw te dane na diagramie słupkowym poziomym.

RmLxfaBaQgcVN
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 10

W tabeli łodygowo–listkowej przedstawiono dane dotyczące pomiarów masy ciała pewnej grupy osób.

Masa ciała w kilogramach

Liczba dziesiątek kg

Liczba jedności kg

4

0, 1, 3, 6, 6, 8, 8

5

1, 1, 4, 5, 8, 9

6

0, 2, 5, 6, 7, 7, 7, 9

7

1, 3, 3, 4

  1. Przedstaw te dane na diagramie słupkowym pionowym oraz na diagramie kołowym, dzieląc masę ciała badanej grupy osób na poszczególne kategorie: 40-49 kg; 50-59 kg; 60-69 kg; 70-79 kg.

  2. Jakie wartości masy ciała się powtarzały? Która z nich wystąpiła największą ilość razy?

  3. Ile osób zostało poddanych badaniu masy ciała?

  4. Jaki procent badanej grupy osób stanowią osoby, których masa ciała jest liczbą parzystą?

  5. Ile procent mniej jest osób o masie ciała w kategorii 50-59 kg niż w kategorii 60-69 kg?

R1WwAL1PUuXyz
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 11

W tabeli przedstawiono dane dotyczące liczby obejrzanych filmów przez cztery koleżanki: Anię, Basię, Martę oraz Zosię w okresie trzech miesięcy.

Imię dziewczynki

Maj

Czerwiec

Lipiec

Ania

6

8

13

Basia

4

10

15

Marta

10

13

7

Zosia

5

7

16

  1. Przedstaw te dane na jednym diagramie słupkowym pionowym.

  2. Przedstaw na diagramie kołowym dane dotyczące liczby obejrzanych filmów w okresie tych trzech miesięcy.

R1YWsSv4h3B9d
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 12

W tabeli przedstawiono dane dotyczące liczby obejrzanych filmów przez cztery koleżanki: Anię, Basię, Martę oraz Zosię w okresie trzech miesięcy.

Imię dziewczynki

Maj

Czerwiec

Lipiec

Ania

6

8

13

Basia

4

10

15

Marta

10

13

7

Zosia

5

7

16

R1dB7KUTIRUlV
Zaznacz wszystkie zdania prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Najwięcej filmów obejrzała Marta., 2. Najwięcej filmów obejrzały wszystkie koleżanki razem w lipcu., 3. Najmniej filmów obejrzała Ania., 4. Najmniej filmów obejrzały wszystkie koleżanki razem w maju., 5. Liczba filmów obejrzanych przez wszystkie koleżanki w czerwcu stanowi około 33 % liczby wszystkich obejrzanych filmów., 6. Liczba filmów obejrzanych przez Anię jest o  10 % mniejsza niż liczba filmów obejrzanych przez Martę., 7. Liczba filmów obejrzanych przez Anię stanowi około 26 % liczby wszystkich obejrzanych filmów., 8. Liczba filmów obejrzanych przez wszystkie koleżanki w maju i czerwcu jest mniejsza niż liczba filmów obejrzanych w lipcu., 9. Każda z koleżanek obejrzała najwięcej filmów w lipcu., 10. Każda z koleżanek obejrzała najmniej filmów w maju., 11. Liczba filmów obejrzanych przez Anię i Basię jest równa liczbie filmów obejrzanych przez Martę i Zosię., 12. Liczba filmów obejrzanych przez Anię i Martę nie jest równa liczbie filmów obejrzanych przez Basię i Zosię.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 13

Na diagramie przedstawiono dane dotyczące koloru oczu wśród wszystkich uczniów 30–osobowej klasy.

Rmjc9SvgIUpkn
Wykres kołowy. Lista elementów: Niebieski; Wartość: 40; Udział procentowy: 40%Zielony; Wartość: 20; Udział procentowy: 20%Piwny; Wartość: 10; Udział procentowy: 10%Brązowy; Wartość: 30; Udział procentowy: 30%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1eBbcTid2y9s
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Ilu w tej klasie jest uczniów, którzy mają brązowe oczy?
Odpowiedź: W tej klasie jest Tu uzupełnij uczniów z brązowymi oczami.O ile procent więcej uczniów ma oczy niebieskie niż zielone?
Odpowiedź:Niebieskie oczy ma Tu uzupełnij% więcej uczniów.O ile procent mniej uczniów ma oczy piwne niż brązowe?
Odpowiedź: Piwne oczy ma około Tu uzupełnij% mniej uczniów.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 14

Na diagramie kołowym przedstawiono dane dotyczące wyników wyborów na przewodniczącego szkoły, w których wzięło udział 400 uczniów.

RpZhmwrccq6P9
Wykres kołowy. Lista elementów: Julia; Wartość: 40; Udział procentowy: 40%Ewelina; Wartość: 25; Udział procentowy: 25%Bartek; Wartość: 20; Udział procentowy: 20%Paweł; Wartość: 15; Udział procentowy: 15%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Przedstaw te dane na diagramie słupkowym poziomym.

RkwgSyZ7E5Xqy
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Opisz jak będą wyglądały te dane na diagramie słupkowym poziomym.

RsU904VMKBqtN
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 15

Na diagramie kołowym przedstawiono dane dotyczące wyników wyborów na przewodniczącego szkoły, w których wzięło udział 400 uczniów.

R1aM1dTc6lgpd
Wykres kołowy. Lista elementów: Julia; Wartość: 40; Udział procentowy: 40%Ewelina; Wartość: 25; Udział procentowy: 25%Bartek; Wartość: 20; Udział procentowy: 20%Paweł; Wartość: 15; Udział procentowy: 15%
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Rmj9EiboRccMr
Uzupełnij luki w zdaniach, wpisując odpowiednie liczby. Przewodniczącym szkoły została Tu uzupełnij, ponieważ uzyskała Tu uzupełnij głosów. Paweł uzyskał Tu uzupełnij głosów, co stanowi Tu uzupełnij% liczby wszystkich oddanych głosów. Liczba głosów uzyskanych przez Bartka jest o Tu uzupełnij Tu uzupełnij od liczby głosów uzyskanych przez Ewelinę i o Tu uzupełnij Tu uzupełnij od liczby głosów uzyskanych przez Pawła. Liczba głosów uzyskanych przez Pawła jest o Tu uzupełnij% mniejsza niż liczba głosów uzyskanych przez Bartka. Liczba głosów uzyskanych przez Julię jest o Tu uzupełnij% większa niż liczba głosów uzyskanych przez Ewelinę.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
21
Ćwiczenie 16

Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące powierzchni obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych prawnie chronionych w Polsce w 2020 roku.

Rg0wrY7atgILT1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Przedstaw te dane na diagramie kołowym.

R4fTqEIHuwRtm
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Opisz jak będą wyglądały te dane na diagramie kołowym.

R1QAmCovQqtdD
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
21
Ćwiczenie 17

Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące powierzchni obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych prawnie chronionych w Polsce w 2020 roku.

Rg0wrY7atgILT1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1TqO2KsDly5h
Oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe. Zaznacz wszystkie zdania prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Powierzchnia parków narodowych jest około dwa razy większa niż powierzchnia rezerwatów przyrody., 2. Powierzchnia obszarów chronionego krajobrazu jest mniejsza niż 7000000 ha., 3. Powierzchnia parków krajobrazowych jest około 8 razy większa niż powierzchnia parków narodowych., 4. Powierzchnia parków narodowych stanowi około 12 % powierzchni parków krajobrazowych., 5. Powierzchnia rezerwatów przyrody i parków narodowych stanowi około 7 % powierzchni obszarów chronionego krajobrazu., 6. Łączna powierzchnia obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych jest mniejsza niż 9900000 ha., 7. Powierzchnia parków krajobrazowych stanowi mniej niż 38 % powierzchni obszarów chronionego krajobrazu., 8. Powierzchnia parków narodowych jest o  90 % większa niż powierzchnia rezerwatów przyrody., 9. Powierzchnia parków krajobrazowych jest o około 74 % mniejsza niż obszarów chronionego krajobrazu., 10. Łączna powierzchnia rezerwatów przyrody i parków narodowych stanowi 5 % powierzchni obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
31
Ćwiczenie 18

Na diagramie słupkowym przedstawiono liczbę imprez oświatowych w muzeach w 2020 roku.
Źródło: GUS

RxqZd4LnVa6mD1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Przedstaw te dane na diagramie kołowym.

R1EGPx23GV5NA
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.

Opisz jak będą wyglądały te dane na diagramie kołowym.

RWdRtaReCaaxS
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
31
Ćwiczenie 19

Na diagramie słupkowym przedstawiono liczbę imprez oświatowych w muzeach w 2020 roku.
Źródło: GUS

RxqZd4LnVa6mD1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Rg92FbZoUXDb6
Ile było wszystkich imprez oświatowych w muzeach w 2020 roku? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 48535, 2. 38535, 3. 48353, 4. 23120
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
31
Ćwiczenie 20

Na diagramie słupkowym przedstawiono liczbę imprez oświatowych w muzeach w 2020 roku.
Źródło: GUS

RxqZd4LnVa6mD1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1CdErSM0gmzL
O ile tysięcy więcej było lekcji muzealnych i warsztatów niż seansów filmowych? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 17,8, 2. 21,3, 3. 20,5, 4. 7,7
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
31
Ćwiczenie 21

Na diagramie słupkowym przedstawiono liczbę imprez oświatowych w muzeach w 2020 roku.
Źródło: GUS

RxqZd4LnVa6mD1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RKGcXjRfNdZy6
O ile procent mniej było konkursów niż imprez plenerowych? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. około 59 % , 2. około 41 % , 3. około 55 % , 4. około 63 %
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
31
Ćwiczenie 22

Na diagramie słupkowym przedstawiono liczbę imprez oświatowych w muzeach w 2020 roku.

Źródło: GUS

RxqZd4LnVa6mD1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RI2esfZEUBwQ6
Jaki procent wszystkich imprez plenerowych stanowią koncerty? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. około 2 % , 2. około 8,37%, 3. około 3,91%, 4. około 6 %
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.