My i nasz elementarz. Edukacja wczesnoszkolna. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poradnik dla nauczycieli
Słowa kluczowe
komunikacja mowa brak nauczyciel uwaga autyzm czytanie pisanie niesłyszący spostrzeganie choroba przewlekła specyficzne trudności w uczeniu się niepełnosprawność sprzężona niepełnosprawność intelektualna rozumowanie wychowawca rozwój społeczno-emocjonalny sytuacje kryzysowe lub traumatyczne słabosłyszący praca z cała klasą szczególne uzdolnienia specjalista pamięc dostoaowanie form i metod pracy dla konkretnych SPE pomoce psychologiczno-pedagogiczna opis poszczególnych kategorii SPE praca indywidualna z uczniem ze SPE niepełnosparwność ruchowa niwidomy słabwidzący szkoła podstawowa I etap edukacyjny zaburzenia komunikacji
Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej opisujący możliwości i ograniczenia funkcjonowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rolach szkolnych. W sposób skondensowany autorzy prezentują sylwetki poszczególnych uczniów ze SPE oraz dostosowanie procesu dydaktycznego i wychowawczego. Dużym walorem jest wskazanie w każdym podrozdziale przydatnej bibliografii i linków do stron dedykowanych danemu zagadnieniu.