Przeciw nicości: miłość i zmysły
Szkoła ponadpodstawowa
Język polski
metafizyka ogród Bolesław Leśmian erotyk codzienność witalizm zmysłowość Ogród rozkoszy ziemskich Hieronim Bosch zaświaty Pszczoły
Udostępnij
Starter:
- fotografia współczesna: maliny; współistnienie miłości i śmierci; erotyzm w poezji Leśmiana; polecenie odwołujące się do wiedzy ucznia;
Rozdział: Przed ciekawych wzrokiem...
- nagranie audio: Bolesław Leśmian, W malinowym chruśniaku, czyta Karolina Porcari; Bolesław Leśmian „W malinowym chruśniaku”; dwa ćwiczenia interaktywne; pięć ćwiczeń otwartych związanych z interpretacją wiersza;
Rozdział: W pewną noc lipcową
- fotografia współczesna: pszczoły; Bolesław Leśmian „Pszczoły”; ćwiczenie interaktywne i zestaw ćwiczeń otwartych odnoszących się do wiersza;
Rozdział: Metafizyka codzienności Leśmiana
- dwa ćwiczenia otwarte odnoszące się do audycji radiowej link;
Rozdział: W ogrodzie rozkoszy
- obraz: Ogród rozkoszy ziemskich. Hieronim Bosch; trzy ćwiczenia otwarte związane z obrazem;
Rozdział: Zadaniowo
- dwa ćwiczenia otwarte ( w tym: polecenie napisania eseju na temat: „Doświadczenie zmysłowe – potęgowanie istnienia czy ucieczka od nicości?” oraz rozprawki: „Różne oblicza miłości w literaturze”. Odwołaj się do wiersza W malinowym chruśniaku oraz innych tekstów literackich. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów); ćwiczenie interaktywne słowa klucze.
Bibliografia:
- Źródło: Bolesław Leśmian, Pszczoły, [w:] tegoż, Poezje wybrane, Wrocław 1983, s. 160–161.
- Źródło: Bolesław Leśmian, W malinowym chruśniaku, [w:] tegoż, Poezje wybrane, Wrocław 1983, s. 88.
- .