Wyobraźcie sobie, że wybieracie się na spotkanie z artystami: poetą, rysownikiem, malarzem i rzeźbiarzem, którzy zaprezentują wam swoje prace o tematyce dotyczącej stworzenia świata. Zapiszcie wstępne pytania, jakie zadacie autorom poszczególnych dzieł.
Grupa I – poezja, grupa II – rysunek, grupa III – malarstwo, grupa IV – rzeźba.
Napisz krótko, co jest tematem obrazu Williama Blake'a Stworzenie świata.
Przyjrzyj się obrazowi Williama Blake'a Stworzenie świata i opisz postać Boga.
Co według ciebie jest główną myślą dzieła Williama Blake'a? Zapisz odpowiedź.
Początek prac stworzeniaNawet nitki, nawet mgiełki
ani morza,
ani jednej w nim kropelki
nic nie było.
Nawet tego, że się śniło,
też nie było.
Tylko Pan Bóg wielki, mocny,
miłosierny, cichy, dobry.
I wyciągnął ręce swe,
i powiedział: 'Chcę,
by z niczego,
jak z ziarenka, jak z kropelki
świat był wielki'.I powoli, taki dobry, taki piękny –
stawał się.
Zapytano pewnego razu Auguste’a RodinaAuguste’a Rodina o to, jak powstaje rzeźba, która jest dziełem sztuki.
– Bardzo prosto – odpowiedział rzeźbiarz. – Trzeba wziąć kawał marmuru i odrąbać wszystko, co w nim niepotrzebne.
Napisz, co przedstawia rzeźba Auguste'a Rodina zatytułowana Ręka Boga, a następnie zaproponuj własny tytuł tego dzieła.
Zamień zdania w stronie czynnej na zdania w stronie biernej.
Bóg stwarza świat.
Bóg zasiewa ziemię roślinami.
Bóg powołuje do życia żywe stworzenia.
Dopasuj synonimy do słów Ziemia (pisane wielką literą) i ziemia (pisane małą literą).
Narysuj swoje własne wyobrażenie stworzenia świata. Możesz wykorzystać tradycyjne przybory lub poniższy zestaw cyfrowych 'kredek'.
Opisz swoje własne wyobrażenie stworzenia świata.