Tajemnica, która kusi. "Świtezianka" Adama Mickiewicza.
Szkoła podstawowa
Język polski
konspekt zaproszenie owoc język tajemnica scenariusz opis wywiad tabu ogłoszenie puszka Świtezianka Gimnazjum Polski lekcji scenariusze nimfa mickiewicz przeżyć Wewnętrznych strzelec Pandory zakazany
Udostępnij
Uczniowie analizują balladę Adama Mickiewicza Świtezianka. W grupach piszą zaproszenie na tajemniczy bal, opisują tajemnicze miejsce, redagują ogłoszenie o znalezieniu tajemniczego przedmiotu, piszą wywiad z tajemniczą postacią, redagują opis przeżyć wewnętrznych. Wymieniają tajemnicze elementy w utworze, zastanawiają się nad wzmocnieniem atmosfery tajemniczości w balladzie. Charakteryzują strzelca i nimfę. Wyjaśniają znaczenia wyrażeń: tabu, zakazany owoc, puszka Pandory.
Materiał nie spełnia wymogów WCAG, natomiast może być wykorzystywany jako materiał dydaktyczny.