Wspomaganie terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego w kontekście koncepcji intergacji sensorycznej - implikacje praktyczne
Artykuł naukowy poświęcony zagadnieniu integracji sensorycznej i zaburzeń w przetwarzaniu bodźców sensorycznych. Wprowadza w zagadnienie, przybliża pojęcie SI, prezentuje założenia metody SI, wskazuje na podłoże teoretyczne metody, co pozwala zrozumieć jej konteksty i obszary. W dalszej kolejności tekst odnosi się do pojęcia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Wskazuje na kategorie i podtypy zaburzeń przetwarzania sensorycznego oraz odnosi się do charakterystyki głównych konsekwencji pojawiania się poszczególnych typów zaburzeń u dziecka. Dzięki temu nauczyciel może dokonać wstępnego rozpoznania trudności, jakie np. zauważa u swojego podopiecznego, celem lepszego ukierunkowania oddziaływań terapeutycznych. Tekst w końcowej części zawiera wskazania praktyczne dotyczące m.in. przygotowania środowiska pracy dziecka z SPD (Sensory Processing Disorder), z przykładowymi propozycjami w tym zakresie.