Ministerstwo Edukacji Narodowej zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Data publikacji strony internetowej: 2021‑03‑05 .
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023‑09‑28.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Niektóre materiały wideo nie posiadają usług dostępnościowych, takich jak napisy rozszerzone dla osób niesłyszących i audiodeskrypcji dla osób niewidomych.
Niektóre ćwiczenia nie posiadają wersji alternatywnej i nie są możliwe do obsłużenia za pomocą klawiatury.
Niektóre elementy graficzne nie posiadają poprawnych opisów alternatywnych.
Część plików PDF nie spełnia zasad dostępności, choć większość posiada swoją warstwę tekstową.
Spacery wirtualne nie spełniają zasad dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia 2021‑03‑05 .
Deklarację poddano ostatni raz przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024‑03‑11. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Piotr Zieliński, adres poczty elektronicznej pomoc@men.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 50 17 165. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. Jana Chrystiana Szucha 25
00‑918 Warszawa
Budynek znajduje się w dzielnicy Śródmieście, otoczony ulicą Litewską, Aleją Jana Chrystiana Szucha, Alejami Ujazdowskimi oraz Aleją Armii Ludowej (Trasą Łazienkowską). Do Ministerstwa można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej - metrem linią M1 (przystanek Politechnika), tramwajem (przystanek Plan Unii Lubelskiej) lub autobusem (przystanek Pl. Unii Lubelskiej 03, Litewska 02, Pl. Na Rozdrożu 01 i 03 oraz Pl. Na Rozdrożu 55 oraz 06).
Dla gości przeznaczone jest wejście główne od strony al. J.Ch. Szucha 25. Osoby niepełnosprawne poruszające się na wózku inwalidzkim mogą wejść do budynku Ministerstwa wejściem głównym albo bramą nr I. Przy bramie przy wejściu głównym oraz przy bramie nr I znajdują się domofony, za pomocą których można skontaktować się z pracownikiem ochrony, który udzieli wszelkich informacji oraz pomocy w dostaniu się do budynku.
Przed wejściem głównym, na terenie dziedzińca znajduje się parking, na który można wjechać po opuszczeniu przez pracownika ochrony słupka blokującego i wskazaniu przez niego miejsca do zaparkowania. Chęć skorzystania przez osobę niepełnosprawną z miejsca parkingowego na dziedzińcu głównym należy wcześniej zgłosić. Dodatkowo przed budynkiem Ministerstwa znajduje się jedno ogólnodostępne oznakowane kolorem niebieskim miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Drugie ogólnodostępne miejsce oznaczone tzw. kopertą znajduje się po drugiej stronie ulicy, przy al. J. Ch. Szucha 16.
Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do swobodnego przejazdu przez osoby niepełnosprawne poruszające się na wózku inwalidzkim. Są one dwuskrzydłowe, niesterowane automatycznie, pracownik ochrony otworzy je i zablokuje w celu swobodnego przejazdu wózkiem inwalidzkim. Na parterze budynku po prawej stronie znajduje się szatnia, a po lewej recepcja z obniżonym kontuarem, w której można uzyskać informacje o dostępnych usługach wsparcia Ministerstwa, poruszaniu się po budynku oraz zaanonsować się na spotkanie lub wydarzenie. Recepcja jest wyposażona w mobilną pętlę indukcyjną umożliwiającą osobie niesłyszącej wyposażonej w aparat słuchowy odbiór dźwięku poprzez cewkę (T). W korytarzu wejściowym zainstalowane są bramki kontroli dostępu o szerokości pozwalającej na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.
Pracownik ochrony asystuje osobie niepełnosprawnej w dotarciu do kondygnacji, na której znajdują się windy (wysoki parter). Przy użyciu schodołaza lub rampy podjazdowej pomaga wjechać osobie niepełnosprawnej ruchowo na schody prowadzące do jednej z dwóch wind przeznaczonych do przewozu osób. Do poziomu parkingu zjeżdża winda towarowa – dzięki niej też jest możliwe dotarcie na wszystkie kondygnacje budynku. Dźwigi posiadają przyciski z numerami pięter oznaczonymi alfabetem Braille’a, nie posiadają zamontowanej dodatkowej sygnalizacji wizualno‑głosowej. Nie zostały także wyposażone w przystosowane dla tych osób siedziska.
Wewnątrz budynku posadzki ciągów komunikacyjnych mają równą powierzchnię. Między posadzkami a ścianami jest kontrast kolorystyczny. Szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynku są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.
Na poziomie 0 budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem osoby niewidomej lub niedowidzącej oraz psem asystentem osoby niepełnosprawnej ruchowo. W Ministerstwie obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają z recepcji umówionych gości osobiście. Gość może także zostać zaprowadzony do odpowiedniego pokoju przez pracownika ochrony.
W budynku, poza windami, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Nie ma także oznaczeń kontrastowych lub informacji dostępnych w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Procedury ewakuacyjne uwzględniają pomoc osobom ze szczególnymi potrzebami.
Jesteśmy dla Ciebie dostępni.
Kontakt dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Ministerstwo Edukacji Narodowej udostępnia osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się następujące formy kontaktu z urzędem:
SMS: +48 601 673 461
Fax: (22) 52 92 792
E‑mail: pomoc@men.gov.pl
Zachęcamy do skorzystania z usługi Tłumacz Migam, która umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia z kamerą, bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania. Dostęp do usługi finansuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów - Ministerstwo Cyfryzacji.
Link do połączenia znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej (symbol migających dłoni), można też kliknąć w poniższy odnośnik:
[Strona aplikacji Tłumacz Migam](http://Strona aplikacji Tlumacz Migam)
Tłumacz po nawiązaniu połączenia wideo przez stronę internetową wykona połączenie telefoniczne w imieniu osoby niesłyszącej.
Usługa ta jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu 8:00 - 16:00.
W siedzibie Ministerstwa zapewniamy dostęp do usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN. Chęć skorzystania z takiej usługi należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym spotkaniem w urzędzie.
Ministerstwo udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek. Osoba uprawniona ma również prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej (trzeciej) w kontaktach z urzędem.