„My ludy Narodów Zjednoczonych” - ONZ gwarancją zasady równości narodów czy nadzwyczajnej pozycji mocarstw?

Kategorie
Historia
Szkoła podstawowa IV-VIII

Element jest częścią wątku pt. "Wątek 24 Klasa VIII Dwubiegunowy świat po II wojnie światowej". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.

Wątek Dwubiegunowy świat po II wojnie światowej składa się z 5 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu historii po II wojny światowej w okresie zimnej wojny.. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.

Bibliografia

  • Źródło: Globalny charakter konfliktu, zmiany w taktyce i strategii, [w:] E. Czapiewski, J. Tyszkiewicz, Historia współczesna. Wiek XX., Warszawa 2012, s. 502.
  • Źródło: Wpływ wojny na rozwój nauki i techniki, [w:] A. Czubiński, Historia powszechna XX wieku, Warszawa 2003, s. 646–465.
  • Źródło: Apogeum osiągnięć, [w:] A. Czubiński, Historia powszechna XX wieku, Warszawa 2003, s. 465.
  • Źródło: R. Cameron, J. Matsuoka, N. Rose, Straty materialne i zniszczenia wojenne, [w:] Historia powszechna XX wieku, red. A. Czubiński, Warszawa 2003, s. 465.
  • Źródło: M. Misiołek, „Mały chłopiec” zamordował miasto, „Azymut” 1992, t. 4.