Działania matematyczne w Scratch

Kategorie
Informatyka
Szkoła podstawowa IV-VIII

Element jest częścią wątku pt. "Wątek 8: Lekcje programowania". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.

W tym module uczeń będzie konstruował programy operujące na liczbach.

W pierwszej części uczeń pracować będzie nad zaokrąglaniem liczb. Wykona ćwiczenia usprawniające działania matematyczne związane z zaokrąglaniem. Następnie nabędzie kompetencji w tworzeniu skryptów przedstawiających resztę z dzielenia.

W drugiej części uczeń zapozna się z działaniem gry zgadującej liczby. W dalszej części materiału podejmie próbę samodzielnego przygotowania aplikacji opartej na algorytmie zgadującym. W praktyce wykona skrypt w języku Scratch, który pozwoli na odgadywanie liczb przez przygotowaną aplikację.

Część trzecia poświęcona jest tworzeniu aplikacji do wizualizacji ułamków zwykłych. Uczeń w praktyczny sposób wykorzysta poznane wcześniej bloki do obliczeń matematycznych.

Części czwarta i piąta wykraczają poza podstawę programową dla klas IV - VI. Poświęcone są algorytmowi Euklidesa, w tym zastosowaniu tego algorytmu w rozbudowie aplikacji stworzonej w części trzeciej.

Materiał zawiera ćwiczenia interaktywne, filmy instruktarzowe oraz filmy prezentujące działanie tworzonych aplikacji.