Czas renesansu. Humanizm źródłem przemian w kulturze, nauce, religii i organizacji społeczeństw
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 13 Klasa VI Od humanistycznej koncepcji człowieka do ekspansji kolonialnej nowożytnej Europy". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Wątek Od humanistycznej koncepcji człowieka do ekspansji kolonialnej nowożytnej Europy składa się z 2 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu historii nowożytnej w okresie przemian związanych z odkryciami geograficznymi Europejczyków. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.
Bibliografia
- Źródło: Zasady obowiązujące w szkołach jezuickich, Teksty źródłowe do dziejów wychowania. Odrodzenie, t. 3, oprac. S. Możdżeń, Kielce 1993, s. 54–55.
- Źródło: Edwin Bendyk, Giovanni Pico Della Mirandola, [w:] Tadeusz Zawadzki, Wielkie mowy historii, t. 1, Warszawa 2006, s. 138.
- Źródło: Giovanni Pico Della Mirandola, Mowa o godności człowieka, [w:] Tadeusz Zawadzki, Wielkie mowy historii, t.1, Warszawa 2006, s. 130.
- Źródło: Marcin Luter, 95 tez, dostępny w internecie: luteranie.pl, Artykuł "95 tez".
- Źródło: Stanisław Cynarski, Historia powszechna 1500-1648. Wybór tekstów źródłowych, Kraków 1998, s. 68.
- Źródło: Stanisław Cynarski, Historia powszechna 1500-1648. Wybór tekstów źródłowych, Kraków 1998, s. 73.
- Cytat za: M. Stolarczyk, Wybór tekstów źródłowych z historii powszechnej (do 1789 r.), Rzeszów 1978, s. 130 - 133.
- Cytat za: https://spotkaniazhistoria.blogspot.com/2017/02/teksty-zrodowe-rozdzia-5-xv-xvi-wiek.html.