Wielkie odkrycia geograficzne i ich cywilizacyjne konsekwencje

Kategorie
Historia
Szkoła podstawowa IV-VIII

Element jest częścią wątku pt. "Wątek 13 Klasa VI Od humanistycznej koncepcji człowieka do ekspansji kolonialnej nowożytnej Europy". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.

Wątek Od humanistycznej koncepcji człowieka do ekspansji kolonialnej nowożytnej Europy składa się z 2 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu historii nowożytnej w okresie przemian związanych z odkryciami geograficznymi Europejczyków. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.

Bibliografia

  • Źródło: Wiek XVI–XVIII w źródłach, tłum. M. Sobańska-Bondaruk, S.B. Lenard, Warszawa 1999, s. 33–34.
  • Źródło: Bernal Diaz del Castillo, Pamiętnik żołnierza Korteza, Warszawa 1986.
  • Źródło: M. Gładysz, Historia. I. Od średniowiecza do starożytności”, str.148
  • Źródło: dostępny w internecie: epodreczniki.pl.
  • Źródło: J. ,T. Jasińscy, Wybór źródeł do nauki historii starożytnej i średniowiecznej, Warszawa 1999, s. 119.
  • Źródło: Alvaro Velho, Relacja z wyprawy Vasco da Gamy do Indii, oprac. Stefan Kieniewicz, Gdańsk 1996, s. 50.
  • Źródło: Listy o odkryciu Ameryki, wybór Jan Kieniewicz, Gdańsk 1995.
  • Źródło: Narodziny świata nowożytnego 1453- 1605, [w:] S. Grzybowski, Wielka Historia Świata, t. 6, Warszawa 2005, s. 161.
  • Źródło: Helen Miller Bailey, Abraham P. Nasatir, Dzieje Ameryki Łacińskiej, tłum. K. Szerer, Warszawa 1965, s. 192.