10. Przygotowanie uczniów do egzaminu z wykorzystaniem AI
Wprowadzenie
Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty lub matury z matematyki z pomocą sztucznej inteligencji? W tym module zobaczysz, jak połączyć funkcje narzędzi Microsoft – od Akceleratora „Postępy w matematyce”, przez OneNote, po Microsoft Copilot i Forms – by stworzyć spójny system powtórek i diagnozy postępów. Dowiesz się, jak planować działania, analizować wyniki i wspierać uczniów w samodzielnym utrwalaniu materiału.
Uwaga (aktualizacja)
Narzędzie Math Solver, o którym jest również mowa w filmie, zostało wycofane przez Microsoft. Jego funkcje są dziś dostępne w Microsoft Copilot – zarówno w aplikacjach Microsoft 365, jak i w przeglądarce Edge.
Pamiętaj! Technologia się zmienia, ale najważniejsze jest rozumienie, jak metodycznie ją stosować w edukacji.
Materiał wideo

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R1PQE84FGK8BQ
Film omawia, w jaki sposób nauczyciel może wykorzystać narzędzia Microsoft i sztuczną inteligencję do planowania powtórek, analizowania błędów i wspierania uczniów w nauce przed egzaminem.
Materiał dodatkowy
Pobierz materiał, który zawiera przykładowy scenariusz wykorzystania narzędzi AI w przygotowaniach do egzaminu – od analizy błędów uczniów po generowanie indywidualnych programów powtórek. Znajdziesz tu także wskazówki, jak planować cykl przygotowań, automatyzować analizę postępów i wspierać motywację uczniów poprzez szybkie, spersonalizowane informacje zwrotne.
Uwaga (aktualizacja)
W materiale pojawia się odniesienie do narzędzia Math Solver, które zostało już wycofane przez Microsoft. Jego funkcje – rozwiązywanie zadań krok po kroku, analizowanie równań i tłumaczenie rozwiązań – są dziś dostępne w Microsoft Copilot, który działa zarówno w aplikacjach Microsoft 365, jak i w przeglądarce Edge.
Warto pamiętać, ż narzędzia AI w edukacji rozwijają się bardzo dynamicznie – ich nazwy, interfejsy i możliwości mogą się zmieniać. Najważniejsze jednak jest zrozumienie metodyki wykorzystania technologii w edukacji – czyli tego, jak sztuczna inteligencja wspiera proces uczenia się, rozumienia i rozwoju uczniów.
Zmiana konkretnego narzędzia nie zmienia idei: liczy się sposób pracy z technologią, a nie sama aplikacja. Dzięki temu nauczyciel może elastycznie wykorzystywać nowe rozwiązania, zachowując spójność i skuteczność procesu dydaktycznego.