Wprowadzenie

Czy zdarza Ci się mieć w klasie uczniów o bardzo różnych możliwościach i potrzebach edukacyjnych?

Ten moduł pokazuje, jak sztuczna inteligencja pomaga w personalizacji nauczania – czyli dostosowaniu tempa, poziomu trudności i sposobu pracy do możliwości każdego ucznia. Dowiesz się, jak wykorzystać narzędzia takie jak Akcelerator „Postępy w matematyce”, OneNote, FormsCopilot, by tworzyć spersonalizowane ścieżki nauki, wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się i rozwijać ich potencjał.

Uwaga (aktualizacja)

Narzędzie Math Solver, o którym jest również mowa w filmie, zostało wycofane przez Microsoft. Jego funkcje są dziś dostępne w Microsoft Copilot – zarówno w aplikacjach Microsoft 365, jak i w przeglądarce Edge

Pamiętaj! Technologia się zmienia, ale najważniejsze jest rozumienie, jak metodycznie ją stosować w edukacji.

Materiał wideo

RUV55XNJX8C2P
Na nagraniu przedstawiono przykłady, jak sztuczna inteligencja pomaga dostosowywać tempo, poziom i formę nauki do indywidualnych potrzeb uczniów.

Materiał dodatkowy

Pobierz materiał dodatkowy, w którym znajdziesz konkretne przykłady personalizacji z wykorzystaniem AI – od diagnozy potrzeb uczniów po indywidualne zestawy ćwiczeń i raporty postępów. Zobacz, jak narzędzia Microsoft wspierają nauczyciela w dostosowaniu nauki do ucznia i jak dzięki temu zyskujesz zaangażowanie, efektywność i więcej czasu na relację z klasą.

RDZBC5VM92HUK

Materiał dodatkowy "Personalizacja nauczania matematyki z wykorzystaniem AI" – plik PDF do pobrania

Załącznik: Personalizacja nauczania matematyki z wykorzystaniem AI
Plik PDF o rozmiarze 351.94 KB w języku polskim

Uwaga (aktualizacja)

W materiale pojawia się odniesienie do narzędzia Math Solver, które zostało już wycofane przez Microsoft. Jego funkcje – rozwiązywanie zadań krok po kroku, analizowanie równań i tłumaczenie rozwiązań – są dziś dostępne w Microsoft Copilot, który działa zarówno w aplikacjach Microsoft 365, jak i w przeglądarce Edge

Warto pamiętać, ż narzędzia AI w edukacji rozwijają się bardzo dynamicznie – ich nazwy, interfejsy i możliwości mogą się zmieniać. Najważniejsze jednak jest zrozumienie metodyki wykorzystania technologii w edukacji – czyli tego, jak sztuczna inteligencja wspiera proces uczenia się, rozumienia i rozwoju uczniów

Zmiana konkretnego narzędzia nie zmienia idei: liczy się sposób pracy z technologią, a nie sama aplikacja. Dzięki temu nauczyciel może elastycznie wykorzystywać nowe rozwiązania, zachowując spójność i skuteczność procesu dydaktycznego.