8. Integracja narzędzi AI Microsoft w nauczaniu matematyki
Wprowadzenie
Jak połączyć różne narzędzia Microsoft, by stworzyć spójny i nowoczesny ekosystem nauczania matematyki?
Ten moduł pokazuje, jak zintegrować Akceleratory Nauki, OneNote, Forms i Copilot w jeden proces dydaktyczny. Dowiesz się, jak praca w Teams pozwala łączyć funkcje poszczególnych aplikacji, automatyzować działania i tworzyć środowisko sprzyjające współpracy oraz samodzielnej nauce uczniów.
Uwaga (aktualizacja)
Narzędzie Math Solver, o którym jest również mowa w filmie, zostało wycofane przez Microsoft. Jego funkcje są dziś dostępne w Microsoft Copilot – zarówno w aplikacjach Microsoft 365, jak i w przeglądarce Edge.
Pamiętaj! Technologia się zmienia, ale najważniejsze jest rozumienie, jak metodycznie ją stosować w edukacji.
Materiał wideo

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R5APO36NF7TBT
Film pokazuje, jak łączyć różne aplikacje Microsoft – takie jak OneNote, Forms, Copilot i Akceleratory – w spójny ekosystem wspierający nauczanie matematyki.
Materiał dodatkowy
Pobierz materiał, w którym znajdziesz propozycje scenariuszy integrujących różne narzędzia AI w pracy nauczyciela matematyki. Dokument zawiera przykłady łańcucha działań – od diagnozy potrzeb uczniów po tworzenie indywidualnych zestawów ćwiczeń i analizę wyników – oraz wskazówki, jak efektywnie wykorzystywać rozwiązania Microsoft w planowaniu procesu nauczania.
Uwaga (aktualizacja)
W materiale pojawia się odniesienie do narzędzia Math Solver, które zostało już wycofane przez Microsoft. Jego funkcje – rozwiązywanie zadań krok po kroku, analizowanie równań i tłumaczenie rozwiązań – są dziś dostępne w Microsoft Copilot, który działa zarówno w aplikacjach Microsoft 365, jak i w przeglądarce Edge.
Warto pamiętać, ż narzędzia AI w edukacji rozwijają się bardzo dynamicznie – ich nazwy, interfejsy i możliwości mogą się zmieniać. Najważniejsze jednak jest zrozumienie metodyki wykorzystania technologii w edukacji – czyli tego, jak sztuczna inteligencja wspiera proces uczenia się, rozumienia i rozwoju uczniów.
Zmiana konkretnego narzędzia nie zmienia idei: liczy się sposób pracy z technologią, a nie sama aplikacja. Dzięki temu nauczyciel może elastycznie wykorzystywać nowe rozwiązania, zachowując spójność i skuteczność procesu dydaktycznego.