Poniżej przedstawiamy kilka zapytań („promptów”) opracowanych na potrzeby niniejszej broszury przez Dariusza Wronikowskiego (Akademia Leona Koźmińskiego) do wykorzystania w pracy z uczniami:

● Podaj strategię na efektywną organizację nauki i planowanie czasu podczas sesji egzaminacyjnej.

● Jakie są najlepsze metody zapamiętywania materiału przed ważnym egzaminem?

● Jak mogę efektywnie organizować moje notatki z różnych przedmiotów, aby łatwo do nich wracać? Jakie narzędzia informatyczne są dostępne na rynku?

● Jak mogę skutecznie przygotować się do prezentacji, aby wypaść profesjonalnie i pokonać tremę przed wystąpieniem publicznym? Uwzględnij fakt, że jestem uczniem klasy 4 liceum ogólnokształcącego.

● Jestem uczniem szkoły średniej. Pomóż mi ułożyć plan prezentacji dotyczącej tematu: <temat pracy>.

● Czy możesz mi podać przydatne źródła do pracy z przedmiotu w zakresie: <temat pracy>?

● Jak mogę napisać poprawnie pracę związaną z tematem: <temat pracy>?

● Jak mogę rozwijać i pogłębiać swoje umiejętności w zakresie: <zakres zainteresowań>?

● Czy mogę uzyskać przykłady dobrych wprowadzeń do mojej pracy: <temat pracy>?

● Napisz post dotyczący produktu, uwzględniając fakt, że tworzysz treść dla osób, np. uczniów szkół średnich.

● Napisz post na Instagram/Facebook/LinkedIn promujący konkretny produkt, markę lub usługę. Uwzględnij fakt, że jestem menedżerem marki i odpowiadam za ten produkt.

Rozmawiając z modelem językowym, za każdym razem należy dokładnie opisywać kontekst, który nas interesuje. Należy przy tym wyraźnie i szczegółowo podawać modelowi nasze oczekiwania, następnie sprawdzić, czy wygenerowane informacje są prawdziwe, jeśli jest to kluczowe dla naszego zapytania (o tym więcej w podpunkcie 1.8). Zachęcamy do przetestowania powyższych promptów w pracy z uczniami, aby mogli nauczyć się sztuki konwersacji z AI. Niech nauczyciele pomagają im przygotować prompty początkowe, a następnie kontynuować wymianę informacji z botem zgodnie z metodologią tworzenia promptów.