Strona główna
Do czego AI nie służy. Przewodnik dla nauczycieli
Powrót
Do czego AI nie służy. Przewodnik dla nauczycieli
Udostępnij
Zespół autorski
Wstęp
I. O kreatywności generatywnej sztucznej inteligencji. 1.1. Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) a kreatywność
1.2. AI nie przetwarza informacji w taki sam sposób jak ludzie
1.3. Dla AI nasze pytania to tylko zestaw znaków i wzorów
1.4. Inżynieria podpowiedzi (ang. prompt engineering)
1.5. Przykłady promptów do wykorzystania w pracy z uczniami
1.6. Czy sztuczna inteligencja jest kreatywna
1.7. Tezy przeczące kreatywności AI
1.8. Do czego nie służy AI w kontekście kreatywności
1.9. Wybrane sytuacje, w których nie należy korzystać z modeli językowych (LLM)
II. Etyka i moralność w kontekście sztucznej inteligencji. 2.1. Ogólnie o etyce w kontekście AI
2.2. Zdolności maszyn a zdolności ludzi w kontekście etyki i moralności
III. Nowe narzędzia i funkcje modeli językowych. 3.1. Nowości w ChatGPT przed konferencją OpenAI DevDay 2023 i po niej
3.2. Wybrane narzędzia AI, których nie opisano w poprzedniej broszurze
3.3. Pozytywne oraz negatywne aspekty nowych funkcji modeli językowych
IV. Do czego AI nie służy – szkolne przykłady działań niepożądanych. 4.1. Przykłady niewłaściwego wykorzystywania narzędzi AI przez uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół
4.2. Zagrożenia przy wdrażaniu rozwiązań AI w edukacji
O autorach oraz przypisy