PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE
11
Wskazówki dotyczące funkcjonalności programu ćwiczeniowego
Wskazówki dotyczące funkcjonalności programu ćwiczeniowego
Ekran startowy programu został przedstawiony poniżej. W jego prawym górnym rogu znajduje się przycisk „Tryb pełnoekranowy”. Kliknięcie tego przycisku spowoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym, ponowne kliknięcie oznacza powrót do trybu zwykłego. W górnej części ekranu startowego, na środku znajduje się przycisk „POLECENIE”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia i przyciskiem umożliwiającym jej odsłuchanie.
R1LDCkaa8hkJ8
Program składa się z trzech etapów, które są jednocześnie poziomami trudności. Przełączanie się pomiędzy tymi poziomami następuje poprzez kliknięcie na właściwy przycisk w górnym poziomym menu. Wybrany etap/poziom trudności jest zaznaczony podświetleniem na biało liter napisu oraz ciemnoróżowym pokreśleniem.
RBKan1g8EguNx
W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu, zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych. Aby dokonać wyboru należy kliknąć na nazwę zakładki - rozwinie się wtedy lista z polami jednokrotnego wyboru. Następnie należy kliknąć na nazwę danego elementu - pole wyboru zostanie zaznaczone, a wybrany element pojawi się w pokoju. Poniżej pojawi się również jego opis.
RwPKWAuwic1GE
Grafikę przedstawiającą wybrany pokój można przybliżać i oddalać za pomocą przycisków „+” i „-” lub przywrócić ustawienie domyślne za pomocą przycisku z okrągłą strzałką. W lewym górnym rogu ekranu, nad zakładkami z wyposażeniem pomieszczeń znajduje się przełącznik trybu “dzień‑noc”. Dzięki niemu można zweryfikować efekt wybranych elementów w dzień i w nocy. Możliwość przełączenia pomiędzy porami dnia jest dostępna po wykonaniu ćwiczenia.
Po dokonaniu wszystkich wyborów w zakładkach należy kliknąć w przycisk „Sprawdź”. W przypadku dokonania błędnych wyborów albo poprawnego dopasowania tylko część elementów, można rozwiązać zadanie ponownie. W przypadku zaznaczenia prawidłowych odpowiedzi pojawi się okno z dwoma przyciskami: „Wróć” i „Zapisz listę kroków”. Pierwszy umożliwia przejście do kolejnego pokoju, t.j. poziomu trudności, drugi powoduje zapisanie dokonanych wyborów w pliku pdf. Wybory dokonane w każdym z pomieszczeń i nie zmienione później zostaną zapamiętane.
R1UHA5S31j4w4
W dolnym poziomym menu znajdują się następujące pozycje: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”.
Po kliknięciu ikony „Instrukcja” pojawia się okno z informacjami o funkcjonalnościach programu ćwiczeniowego. Po kliknięciu ikony „Baza wiedzy” pojawia się okno z informacjami o tekstronice oraz o przykładowym zastosowaniu materiałów inteligentnych. Podczas rozwiązywania ćwiczeń opcjonalnie możesz zapoznać się z tymi informacjami. Po kliknięciu ikony atlasu w nowym oknie przeglądarki otworzy się inne multimedium e‑materiału – atlas dotyczący właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych. Informacje w atlasie znacznie pomogą w prawidłowym rozwiązaniu ćwiczeń. Jeśli chcesz zapisać postępy swojej pracy, użyj ikony „Zapisz efekty pracy”. Po odświeżeniu strony i ponownym wejściu do programu będzie widoczny ostatni stan Twoich działań. Jeśli chcesz zapisać postępy swojej pracy w formie pliku pdf na dysku swojego komputera, wybierz opcję „Pobierz listę kroków”. Jeśli chcesz zapisać w formie pliku graficznego png ostatni widok programu, wybierz opcję „zrzut ekranu”. Wybranie opcji „Spróbuj ponownie” umożliwia usunięcie wybranych elementów i ponowne rozwiązanie ćwiczeń od początku.