MOD.13. Projektowanie i organizacja procesów wytwarzania włókienniczych wyrobów dekoracyjnych - technik włókienniczych wyrobów dekoracyjnych 311931
Mój „myślący” pokój
PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE
11
Wskazówki dotyczące funkcjonalności programu ćwiczeniowego
Wskazówki dotyczące funkcjonalności programu ćwiczeniowego
Ekran startowy programu został przedstawiony poniżej. W jego prawym górnym rogu znajduje się przycisk „Tryb pełnoekranowy”. Kliknięcie tego przycisku spowoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym, ponowne kliknięcie oznacza powrót do trybu zwykłego. W górnej części ekranu startowego, na środku znajduje się przycisk „POLECENIE”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia i przyciskiem umożliwiającym jej odsłuchanie.
R1LDCkaa8hkJ8
Grafika przedstawia widok ekranu startowego programu ćwiczeniowego. W górnej części znajduje się panel umożliwiający przełączanie pomiędzy kolejnymi pokojami, symbolizującymi jednocześnie różne stopnie trudności, odpowiednio: „pokój biurowy”, „pokój dzienny”, „sypialnia”, a dalej na prawo widać przycisk, którego kliknięcie powoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym. Poniżej jest przycisk „polecenie”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia i przyciskiem umożliwiającym jej odsłuchanie. W centralnej części grafiki widnieje rzut na pokój biurowy. Na środku pokoju stoi prostokątny stolik na okrągłym dywanie, a przy ścianie jest krzesło i biurko, na którym stoi komputer. Na przeciwległej ścianie znajduje się duże okno z białą firaną, obok którego widać kwiat w doniczce. Nad kwiatem wiszą zegar i płaski telewizor, na którym wyświetlają się różne wykresy. Obok rzutu są trzy przyciski, za pomocą których można przybliżyć lub oddalić widok, a także przywrócić ustawienia domyślne. W dolnej części grafiki również jest panel z przyciskami, są to kolejno: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”. W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu z zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych.
Widok ekranu startowego programu ćwiczeniowego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Program składa się z trzech etapów, które są jednocześnie poziomami trudności. Przełączanie się pomiędzy tymi poziomami następuje poprzez kliknięcie na właściwy przycisk w górnym poziomym menu. Wybrany etap/poziom trudności jest zaznaczony podświetleniem na biało liter napisu oraz ciemnoróżowym pokreśleniem.
RBKan1g8EguNx
Grafika przedstawia widok wyboru poziomu trudności. W górnej części znajduje się panel umożliwiający przełączanie pomiędzy kolejnymi pokojami, symbolizującymi jednocześnie różne stopnie trudności, odpowiednio: „pokój biurowy”, „pokój dzienny”, „sypialnia”, a dalej na prawo widać przycisk, którego kliknięcie powoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym. Poniżej jest przycisk „polecenie”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia i przyciskiem umożliwiającym jej odsłuchanie. W centralnej części grafiki widnieje rzut na pokój biurowy. Na środku pokoju stoi prostokątny stolik na okrągłym dywanie, a przy ścianie jest krzesło i biurko, na którym stoi komputer. Na przeciwległej ścianie znajduje się duże okno z białą firaną, obok którego widać kwiat w doniczce. Nad kwiatem wiszą zegar i płaski telewizor, na którym wyświetlają się różne wykresy. Obok rzutu są trzy przyciski, za pomocą których można przybliżyć lub oddalić widok, a także przywrócić ustawienia domyślne. W dolnej części grafiki również jest panel z przyciskami, są to kolejno: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”. W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu z zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych.
Widok wyboru poziomu trudności
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu, zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych. Aby dokonać wyboru należy kliknąć na nazwę zakładki - rozwinie się wtedy lista z polami jednokrotnego wyboru. Następnie należy kliknąć na nazwę danego elementu - pole wyboru zostanie zaznaczone, a wybrany element pojawi się w pokoju. Poniżej pojawi się również jego opis.
RwPKWAuwic1GE
Grafika przedstawia widok wyboru mebli i wyrobów dekoracyjnych. W górnej części znajduje się panel umożliwiający przełączanie pomiędzy kolejnymi pokojami, symbolizującymi jednocześnie różne stopnie trudności, odpowiednio: „pokój biurowy”, „pokój dzienny”, „sypialnia”, a dalej na prawo widać przycisk, którego kliknięcie powoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym. Poniżej jest przycisk „polecenie”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia i przyciskiem umożliwiającym jej odsłuchanie. W centralnej części grafiki widnieje rzut na pokój biurowy. Na środku pokoju stoi prostokątny stolik na okrągłym dywanie, a przy ścianie jest krzesło i biurko, na którym stoi komputer. Na przeciwległej ścianie znajduje się duże okno z białą firaną, obok którego widać kwiat w doniczce. Nad kwiatem wiszą zegar i płaski telewizor, na którym wyświetlają się różne wykresy. Obok rzutu są trzy przyciski, za pomocą których można przybliżyć lub oddalić widok, a także przywrócić ustawienia domyślne. W dolnej części grafiki również jest panel z przyciskami, są to kolejno: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”. W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu z zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych. Zaznaczona jest szafa, która pojawiła się również na rzucie pokoju, w jego prawym rogu. Symbol i opis szafy wyświetlają się też poniżej. Pod opisem znajduje się przycisk „SPRAWDŹ”.
Widok wyboru mebli i wyrobów dekoracyjnych
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Grafikę przedstawiającą wybrany pokój można przybliżać i oddalać za pomocą przycisków „+” i „-” lub przywrócić ustawienie domyślne za pomocą przycisku z okrągłą strzałką. W lewym górnym rogu ekranu, nad zakładkami z wyposażeniem pomieszczeń znajduje się przełącznik trybu “dzień‑noc”. Dzięki niemu można zweryfikować efekt wybranych elementów w dzień i w nocy. Możliwość przełączenia pomiędzy porami dnia jest dostępna po wykonaniu ćwiczenia.
Po dokonaniu wszystkich wyborów w zakładkach należy kliknąć w przycisk „Sprawdź”. W przypadku dokonania błędnych wyborów albo poprawnego dopasowania tylko część elementów, można rozwiązać zadanie ponownie. W przypadku zaznaczenia prawidłowych odpowiedzi pojawi się okno z dwoma przyciskami: „Wróć” i „Zapisz listę kroków”. Pierwszy umożliwia przejście do kolejnego pokoju, t.j. poziomu trudności, drugi powoduje zapisanie dokonanych wyborów w pliku pdf. Wybory dokonane w każdym z pomieszczeń i nie zmienione później zostaną zapamiętane.
R1UHA5S31j4w4
Grafika przedstawia widok wyboru dostępnych funkcjonalności. W górnej części znajduje się panel umożliwiający przełączanie pomiędzy kolejnymi pokojami, symbolizującymi jednocześnie różne stopnie trudności, odpowiednio: „pokój biurowy”, „pokój dzienny”, „sypialnia”, a dalej na prawo widać przycisk, którego kliknięcie powoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym. Poniżej jest przycisk „polecenie”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia i przyciskiem umożliwiającym jej odsłuchanie. W centralnej części grafiki widnieje rzut na pokój biurowy. Na środku pokoju stoi prostokątny stolik na okrągłym dywanie, a przy ścianie jest krzesło i biurko, na którym stoi komputer. Na przeciwległej ścianie znajduje się duże okno z białą firaną, obok którego widać kwiat w doniczce. Nad kwiatem wiszą zegar i płaski telewizor, na którym wyświetlają się różne wykresy. Obok rzutu są trzy przyciski, za pomocą których można przybliżyć lub oddalić widok, a także przywrócić ustawienia domyślne. W dolnej części grafiki również jest panel z przyciskami, są to kolejno: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”. W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu z zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych. Zaznaczona jest szafa, która pojawiła się również na rzucie pokoju, w jego prawym rogu. Symbol i opis szafy wyświetlają się też poniżej. Pod opisem znajduje się przycisk „SPRAWDŹ”.
Widok wyboru dostępnych funkcjonalności
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W dolnym poziomym menu znajdują się następujące pozycje: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”.
Po kliknięciu ikony „Instrukcja” pojawia się okno z informacjami o funkcjonalnościach programu ćwiczeniowego. Po kliknięciu ikony „Baza wiedzy” pojawia się okno z informacjami o tekstronice oraz o przykładowym zastosowaniu materiałów inteligentnych. Podczas rozwiązywania ćwiczeń opcjonalnie możesz zapoznać się z tymi informacjami. Po kliknięciu ikony atlasu w nowym oknie przeglądarki otworzy się inne multimedium e‑materiału – atlas dotyczący właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych. Informacje w atlasie znacznie pomogą w prawidłowym rozwiązaniu ćwiczeń. Jeśli chcesz zapisać postępy swojej pracy, użyj ikony „Zapisz efekty pracy”. Po odświeżeniu strony i ponownym wejściu do programu będzie widoczny ostatni stan Twoich działań. Jeśli chcesz zapisać postępy swojej pracy w formie pliku pdf na dysku swojego komputera, wybierz opcję „Pobierz listę kroków”. Jeśli chcesz zapisać w formie pliku graficznego png ostatni widok programu, wybierz opcję „zrzut ekranu”. Wybranie opcji „Spróbuj ponownie” umożliwia usunięcie wybranych elementów i ponowne rozwiązanie ćwiczeń od początku.
RnqnFOgeySZsX
Grafika przedstawia opcji poziomego dolnego menu. W górnej części znajduje się panel umożliwiający przełączanie pomiędzy kolejnymi pokojami, symbolizującymi jednocześnie różne stopnie trudności, odpowiednio: „pokój biurowy”, „pokój dzienny”, „sypialnia”, a dalej na prawo widać przycisk, którego kliknięcie powoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym. W centralnej części grafiki widnieje rzut na pokój biurowy. Na środku pokoju stoi prostokątny stolik na okrągłym dywanie, a przy nim dwa fotele. Na tylnej ścianie znajduje się duże okno z białą firaną i roletami, obok którego widać kwiat w doniczce. Nad kwiatem wiszą zegar i płaski telewizor, na którym wyświetlają się różne wykresy. Po prawej stronie pokoju stoi szafa. Obok rzutu są trzy przyciski, za pomocą których można przybliżyć lub oddalić widok, a także przywrócić ustawienia domyślne. W dolnej części grafiki również jest panel z przyciskami, są to kolejno: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Atlas interaktywny”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”. W lewej części ekranu znajduje się pionowe, rozwijane menu z zawierające listę mebli i wyrobów dekoracyjnych. Pod rzutem pokoju są opisy dodanych elementów: „Szafa biurowa”, „Fotel obity materiałem elektroluminescencyjnym emitującym światło”, „Rolety okienne z czujnikami reagującymi na warunki atmosferyczne”. Pod opisami znajduje się przycisk „SPRAWDŹ”.
Widok opcji poziomego, dolnego menu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
RuFsZgusFRdp41
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie: Mój „myślący” pokój
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie: Mój „myślący” pokój
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1WAptqp1kxeY1
Ćwiczenie 1
1. Wyobraź sobie, że projektujesz pokój biurowy w firmie. Masz do tego użyć 2 przedmiotów tekstronicznych. Wskaż spośród podanych te, które są tekstroniczne i odpowiadają potrzebom wyposażenia takiego pokoju. Możliwe odpowiedzi: 1. szafa biurowa, 2. fotel wykonany z tkaniny pikowanej, 3. fotel obity materiałem z grubej tkaniny bawełnianej, 4. fotel obity materiałem elektroluminescencyjnym emitującym światło, 5. tablica korkowa, 6. rolety okienne z czujnikami reagującymi na warunki atmosferyczne, 7. rolety poliestrowe
R1IFka9UFlRvi2
Ćwiczenie 2
Wyobraź sobie, że projektujesz pokój dzienny w domu. Masz do tego użyć 3 przedmiotów tekstronicznych. Wskaż spośród podanych te, które są tekstroniczne i odpowiadają potrzebom wyposażenia takiego pokoju. Możliwe odpowiedzi: 1. “mądra” szafa pełniąca funkcję osobistego stylisty, 2. fotel wykonany z tkaniny pikowanej, 3. fotel obity materiałem z grubej tkaniny bawełnianej, 4. fotel obity materiałem elektroluminescencyjnym emitującym światło, 5. rolety okienne z czujnikami reagującymi na warunki atmosferyczne, 6. rolety poliestrowe, 7. zasłony wykonane z materiałów fotochromowych zmieniających kolor, 8. zasłony wykonane z materiałów elektroluminescencyjnych emitujących światło, 9. zasłony wykonane z tkaniny bawełnianej, 10. zasłony wykonane z tkaniny żakardowej, 11. dywan reagujący na nacisk, przenoszący sygnały elektryczne, 12. dywan ręcznie wiązany, 13. dywan tkany ręcznie, 14. dywan świecący z elementami LED, 15. serwetka zmieniająca kształt
RXpxtRYIOastN3
Ćwiczenie 3
Wyobraź sobie, że projektujesz sypialnię w domu. Masz do tego użyć 5 przedmiotów tekstronicznych. Wskaż spośród podanych te, które są tekstroniczne i odpowiadają potrzebom wyposażenia takiego pokoju. Możliwe odpowiedzi: 1. „mądra” szafa pełniąca funkcję osobistego stylisty, 2. szafa biurowa, 3. narzuta wykonana z tkaniny wykonanej z materiałów fotochromowych zmieniających kolor pod wpływem bodźców zewnętrznych, 4. narzuta wykonana z materiałów elektroluminescencyjnych emitujących światło, 5. narzuta wykonana z tkaniny pikowanej, 6. narzuta wykonana z grubej tkaniny bawełnianej, 7. tekstylny wyświetlacz rozpoznający nacisk i emitujący światło, 8. dywan reagujący na nacisk, przenoszący sygnały elektryczne, 9. dywan ręcznie wiązany, 10. dywan tkany ręcznie, 11. dywan świecący z elementami LED, 12. serwetka zmieniająca kształt
Powiązane ćwiczenia
10. Wygląd wyrobu tekstronicznego
Jednokrotny wybór - ilustracje
10. Wygląd wyrobu tekstronicznego
ReUqBcb4OUIdo1
Wybierz i zaznacz zdjęcie przedstawiające wyrób tekstroniczny.
Wybierz i zaznacz zdjęcie przedstawiające wyrób tekstroniczny.
RTgNpD802d82L
Wskaż przedmiot tekstroniczny. Możliwe odpowiedzi: 1. zasłony wykonane z materiałów fotochromowych zmieniających kolor, 2. bawełniany, tkany dywan, 3. koszulka sportowa bawełniana, 4. wykonana ręcznie serwetka