E-materiały do kształcenia zawodowego

Eksploatacja maszyn i urządzeń w procesach metalurgicznych

Eksploatacja maszyn i urządzeń przemysłu metalurgicznego – Operator maszyn i urządzeń przemysłu metalurgicznego , Technik przemysłu metalurgicznego

bg‑cyan

Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych

GRA EDUKACYJNA

1
11
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej

Instrukcja użytkowania

Gra edukacyjna umożliwia przyswojenie metod wybierania maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych.

Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.

RY33wWqQPd0Yh
Ekran uruchamiania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.

R6hXXgZjQYiuo
Przykładowy ekran startowy gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.

R1RJGt887BoHQ
Przycisk przewijania w dół
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W trakcie każdego etapu gry w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.

R5b8k1SGbTicx
Przycisk otwierania pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk otwierania pomocy służy do naprowadzenia Ucznia na prawidłowe rozwiązanie zadań. Po jego kliknięciu otworzy się panel z wyjaśnionymi zagadnieniami.

RMQ6dLKGSfttx
Panel pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.

RNejCMTeRrrTp
Przycisk powrotu do poprzedniej strony
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zamknij grę” (znajdujący się w prawym górnym rogu) służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.

RPsa7YpZutDf8
Przycisk zamykania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru misji.

RgZLBwiAb8ksb
Przycisk rozpoczęcia gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran przedstawi możliwe misje do wyboru. Są to testy o różnej tematyce sprawdzające wiedzę w różnym zakresie. Opis fabularny wprowadza Ucznia w tematykę gry. Do wyboru są ścieżki o różnym charakterze. Wybór misji odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij” pod jej opisem.

RaNxvlv58svIx
Ekran wyboru misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje, w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.

RPc5ozCuCWLqS
Panel postępu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wyborze misji Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.

RknJt0JxO7gZv
Przykładowy ekran z zadaniem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Zatwierdź odpowiedź”. Początkowo jest on wygaszony, ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi przycisk uaktywnia się.

R1ZUHIXodeD1t
Przycisk zatwierdzenia odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W niektórych przypadkach zamiast przycisku „Zatwierdź odpowiedź” może pojawić się przycisk „Sprawdź”. On również służy do sprawdzenia odpowiedzi.

R1ZLzR8gjUPkM
Przycisk sprawdzenia odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku błędnej odpowiedzi zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, błędna odpowiedź”.

RJIc5s9HpIZLF
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poprzez kliknięcie na przycisk „Kontynuuj” Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie.

W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi zostanie wyświetlony komunikat „Brawo! Poprawna odpowiedź”.

R1VcFIqhqqUs8
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu, gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.

R1SODytdK6ZhC
Ekran powrotu do gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po ukończeniu wszystkich zadań misji zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.

R1Ei96HKeeyuU
Ekran zakończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Misję można powtórzyć bądź zapisać wynik. Powtórzenie misji spowoduje zresetowanie wyniku i przeniesienie do początku misji.

RE25KlYSJvbcN
Przycisk powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zapisz wynik” zapisuje wynik i przekierowuje do ekranu wyboru misji.

RSPtXy6OEdB4V
Przycisk zapisania wyniku
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na następnym ekranie Uczeń zobaczy informację o zdobytej odznace.

R1Sysb1s50fxr
Przykładowa odznaka zdobyta w grze
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Zdobyte wcześniej odznaki można obejrzeć, klikając przycisk „Zobacz odznaki”.

RniXZKNdsjJb3
Przycisk przeglądu odznak zdobytych w grze
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W celu przejścia do kolejnych misji, należy wybrać opcję „Graj dalej”.

Rs2kAEa1Zw37y
Przycisk umożliwiający dalszą grę
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na ekranie, który pokaże się po kliknięciu przycisku „Zobacz odznaki”, Uczeń może zweryfikować, jakie trofea już zdobył. Aby powrócić do poprzedniego ekranu, należy kliknąć przycisk „Wróć do poprzedniej strony”.

R13oXoU0XuSpD
Panel zdobytych odznak
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zapisaniu wyniku ukończona misja oznaczona jest jest jako „zaliczona”. Rozpoznać to można po białym „ptaszku” w czarnym kółku w prawym górnym rogu misji.

R1NWkcXKezuVg
Ekran stanu ukończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Możliwe jest powtórzenie misji poprzez użycie przycisku „Powtórz”.

R3BbbSnwUnIho
Przycisk powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RBOF6c7OXu2DG
RATNOpJaHOrYE
Gra edukacyjna MTL.05. Dobór urządzeń do procesów metalurgicznych
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nagranie
R4WcNufUz3UMC
Gra edukacyjna Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Gra edukacyjna „Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych”913.5100Brawo! Udało Ci się zaliczyć test! Posiadasz wiedzę na temat eksploatacji maszyn i urządzeń przemysłu metalurgicznego.Niestety, nie udało Ci się zaliczyć testu. Zapoznaj się z filmem edukacyjnym.
Test

Gra edukacyjna "Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych"

Witaj w hucie! Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważne w codziennym funkcjonowaniu zakładu metalurgicznego jest dobór maszyn i urządzeń do poszczególnych procesów technologicznych. Dlatego w dzisiejszej grze edukacyjnej będziesz mieć okazję usystematyzować dotychczasową wiedzę w tym zakresie, a także sprawdzisz swoją znajomość materiałów wsadowych stosowanych w wybranych procesach metalurgicznych.
Powodzenia!

Twoim celem będzie sprawdzenie zdobytej dotychczasowo wiedzy z obszaru eksploatacji maszyn i urządzeń przemysłu metalurgicznego.

Gra pozwoli Ci na zwiększenie kompetencji oraz podniesienie świadomości w kwestiach ściśle związanych z pracą operatora maszyn i urządzeń przemysłu metalurgicznego czy technika przemysłu metalurgicznego. Poznasz procesy i technologie, których aplikacja umożliwia skuteczną, wydajną i bezpieczną pracę w zakładzie metalurgicznym

Liczba pytań:
9
Limit czasu:
13.5 min
Twój ostatni wynik:
-

Powiązane ćwiczenia