Pozycyjne systemy liczbowe
INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji - Technik programista 351406
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Cele uczącego sięCele uczącego się
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Cele uczącego się
Poznasz treści, które pozwalają na osiągnięcie – zgodnie z podstawą programową – celów kształcenia w zawodzie technik programista (kody cyfrowy zawodu – 351406), ponieważ tematyka e‑materiału służy przygotowaniu absolwenta do profesjonalnego wykonywania zadań zawodowych.
Przyswoisz najważniejsze informacje na projektowania, programowania i testowania aplikacji desktopowych; projektowania, programowania i testowania aplikacji mobilnych; projektowania, programowania i testowania aplikacji zaawansowanych aplikacji webowych
Rozwiniesz kompetencje komunikacyjno‑cyfrowe.
Dostosujesz tempo i zakres nauki do swoich indywidualnych potrzeb.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Struktura e‑materiału
Przedstawia podstawowe informacje o e‑zasobie, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Zasób „Pozycyjne systemy liczbowe”„Pozycyjne systemy liczbowe” to animacja 2D przedstawiająca proces konwersji liczby z systemu dziesiętnego na systemy: binarny, ósemkowy, szesnastkowy oraz konwersję z systemów: binarny, ósemkowy i szesnastkowy na system dziesiętny. Zasób „Konwerter systemów liczbowych”„Konwerter systemów liczbowych” to program ćwiczeniowy do projektowania, który prezentuje konwersję liczb z systemu dziesiętnego na system binarny, ósemkowy oraz szesnastkowy oraz z systemów binarnego, ósemkowego i szesnastkowego na system dziesiętny. Zasób „Centrum obliczeniowe Szalonego naukowca”„Centrum obliczeniowe Szalonego naukowca” to gra edukacyjna wspierająca zdobywanie wiedzy z zakresu pozycyjnych systemów liczbowych: binarnych, szesnastkowych i ósemkowych stosowanych w informatyce, podstawowych operacjach liczbowych oraz logicznych w przypadku systemu binarnego.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwolą ci na samodzielne sprawdzenie własnej wiedzy.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału pomoże znaleźć definicje specjalistycznych słów używanych w e‑materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się wskazuje i instruuje, w jaki sposób wykorzystać e‑materiał do samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia to wykaz źródeł, na bazie których został opracowany e‑materiał i z których można korzystać, przygotowując się do egzaminu zawodowego.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania wyjaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Pozycyjne systemy liczboweAnimacja 2D
Konwerter systemów liczbowychProgram ćwiczeniowy do projektowania
Centrum obliczeniowe Szalonego naukowcaGra edukacyjna
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia pomogą Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik programista.
W skład multimediów wchodzą animacja 2D, program ćwiczeniowy do projektowania, gra edukacyjna. Przybliżają one informacje na temat wykonywania instalacji i montażu urządzeń elektronicznych.
Animacja 2D „Pozycyjne systemy liczbowe”.
Na podstawie tego multimedium przygotuj fiszki, które pomogą ci zapamiętać informację na temat konwersji liczby z systemu dziesiętnego na inne systemy.Program ćwiczeniowy do projektowania „Konwerter systemów liczbowych”.
Przetestuj też swoją wiedzę, wykorzystując program ćwiczeniowy oraz ćwiczenia powiązane z multimedium.Gra edukacyjna „Centrum obliczeniowe Szalonego naukowca”.
Przygotuj miniquiz z podsumowujący wiedzę z całego materiału, koncentrując się głównie na zagadnieniach z gry edukacyjnej. Przygotuj 5 pytań jednokrotnego wyboru. Po wykonanym zadaniu dobierz sobie partnera. Pozadawajcie sobie nawzajem pytania z quizu.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
4. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych materiałów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy (przy czym Windows 7 nie jest już wspierany przez Microsoft);
OS X lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji ;
Firefox w wersji ;
Safari w wersji ;
Opera w wersji ;
Microsoft Edge w wersji ;
Internet Explorer w wersji .
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser , szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści