bg‑azure
RXJT1Kve42nL4
Z lewej strony ilustracji widoczna jest uśmiechnięta Mia w kółeczku, która wypowiada słowa zawarte w ramce: I love sports! Riding a bike is my favourite activity. And Ms Crow likes… Oh, you have to check it out yourself! Listen to the story. Poniżej tekst w języku polskim. Uwielbiam sport! Moją ulubioną aktywnością jest jazda na rowerze. A pani Crow lubi… och, musisz sam/sama to sprawdzić! Posłuchaj historyjki.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Look, listen and repeat.RMWlAUCXYkxPZLook, listen and repeat.

Popatrz, posłuchaj i powtórz.R768OVxzaSUtCPopatrz, posłuchaj i powtórz.

  1. R1DtwjhhRGPPz
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

    swimmingRdpSlskHM6L6bswimming

  2. R81VkFhOYS12J
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

    riding a bikeRNxwvhOYb4nvTriding a bike

  3. RGqnTh7Tm4zDV
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

    playing footballR1ZttZZeSFNqFplaying football

  4. RRPkb14X2EM7g
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

    climbingRUtac3jyFiokXclimbing

  5. R9dOsOB414hHg
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

    runningR14QLu1Aagslbrunning

  6. RnnjQ7kSnIVOW
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

    jumpingRHdldLmZGDGeEjumping

Look, listen and read.R17SaJ678jZPJLook, listen and read.

Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.R1W43qgpPJ8kQPopatrz, posłuchaj i przeczytaj.

1
Kamila Wichrowska
R1TDWozpcishn1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
RWe2dZJAtmPMa1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
R1KZcVsZHXQgf1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową jednej z dziewczynek widoczna jest chmurka myślowa, w której Mia jeździ na rowerze. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
RQnJXk0uyvelx1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad miejscem, na którym siedzi Patrick, widoczna jest chmurka myślowa, w której Patrick gra z kolegą w piłkę nożną. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
RFkScnEA6QiFi
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad miejscem, na którym siedzi Tony, widoczna jest chmurka myślowa, w której Tony wspina się na ściankę wspinaczkową. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
R11dlIvUhgYvi1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową Emily, widoczna jest chmurka myślowa, w której Emily, biega w parku. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
R14UPL6zC6Fku
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową pani Crow, widoczna jest chmurka myślowa, w której pani Crow skacze na skakance. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
RzVqUOygd1akJ1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1ujM4H36WenG1
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
1
Exercise 2

True or false? Choose.

Prawda czy fałsz? Wybierz.

RaLaSjrHkeS3f
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

True or false? Listen and choose.R1ISY1G1nJNl9True or false? Listen and choose.

Prawda czy fałsz? Posłuchaj i wybierz.R1PvXD59QdWvpPrawda czy fałsz? Posłuchaj i wybierz.

R1KlkddJ6qsaw
Nagranie dźwiękowe
R19P5XV8NaOmX
1. Tony can climb.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RvYVLB08Kxh0f
Nagranie dźwiękowe
RNqqQYXf8ybAb
2. Tony can play football.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1USDveECR2WV
Nagranie dźwiękowe
ReHoGw6hsJxF2
3. Mia can’t ride a bike.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RxISkhkhnL6bB
Nagranie dźwiękowe
Ru8SOlXgrz2YG
5. Olivia can swim.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RRU93JHKL8x2n
Nagranie dźwiękowe
R1TBRG3kLELUY
6. Olivia can’t ride a bike.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Choose.

Wybierz.

R1PqrYcoOSXXa
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Look and drag the words.R1PPu8EXrNCSMLook and drag the words.

Popatrz i przeciągnij wyrazy.RjgFDiqYKfu7XPopatrz i przeciągnij wyrazy.

RQh48hALLddvY
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.

SŁOWNIK

activity
activity

activityR1EUYKcQZqOieactivity

aktywnośćR1LZ4AC0TLYXNaktywność

climb
climb

climbR16KUAG5xpo94climb

wspinać sięR11Aej2auGIqzwspinać się

every day
every day

every dayRu3JVJdvOJ4nxevery day

codziennieROirCezwczl6ocodziennie

great
great

greatR1XeNhmqj5wutgreat

świetny/świetnaRNVXSXbyveZrKświetny/świetna

great idea
great idea

great ideaR1JsEnN2tjjhrgreat idea

świetny pomysłR32G1mqf39spkświetny pomysł

He can climb very fast.
He can climb very fast.

He can climb very fast.R1Nbh9VawI0c8He can climb very fast.

on potrafi się wspinać bardzo szybkoR11PhgypZGA1Son potrafi się wspinać bardzo szybko

I can...
I can...

I can...Rb7oSVZE8GTdLI can...

Potrafię...Rzz6Le4ozeM6zPotrafię...

I can’t...
I can’t...

I can’t...RcQK4lhDDY1SBI can’t...

Nie potrafię...R1cQ0jVwHMjqINie potrafię...

idea
idea

ideaR12H8iwjkFZdVidea

pomysłR8htzyIAzJ8IHpomysł

playing football [play football]
playing football [play football]

playing football [play football]R1YWqZ6SpfU0Eplaying football [play football]

granie w piłkę nożną [grać w piłkę nożną]R5riOe1hy7PKCgranie w piłkę nożną [grać w piłkę nożną]

riding a bike [ride a bike]
riding a bike [ride a bike]

riding a bike [ride a bike]RFEXOqOIgrrEXriding a bike [ride a bike]

jeżdżenie na rowerze [jeździć na rowerze]R1XK6rnxmZUJWjeżdżenie na rowerze [jeździć na rowerze]

running [run]
running [run]

running [run]R1JiCM1uS85pTrunning [run]

bieganie [biegać]RVe4BFbVfFGUabieganie [biegać]

skipping rope
skipping rope

skipping ropeRw59BbEnYPjoMskipping rope

skakankaRje3uXgdp8Kpnskakanka

sports activities
sports activities

sports activities [sport activity]RVPvk0JkO2r0Tsports activities [sport activity]

aktywności sportowe [aktywność sportowa]RNaW3PtxNoPyTaktywności sportowe [aktywność sportowa]

Sports Day
Sports Day

Sports DayRTLzngp0reJxxSports Day

Dzień SportuRpHpVc0Lo1jnxDzień Sportu

swimming [swim]
swimming [swim]

swimming [swim]RJYjbXzjqioImswimming [swim]

pływanie [pływać]R2sFSwgyXCqDopływanie [pływać]

Thank you for asking.
Thank you for asking.

Thank you for asking.Rmpe5y3ATMe2AThank you for asking.

Dziękuję za pytanie.RyZKuN9pmmqGSDziękuję za pytanie.

use
use

useRdPWBZYRkZoJ3use

używaćR3NORK84IFDOcużywać

What can you do?
What can you do?

What can you do?RwcFGBXqtLnuFWhat can you do?

Co potrafisz robić?RQsisTgwM1CugCo potrafisz robić?

What’s your favourite activity?
What’s your favourite activity?

What’s your favourite activity?R1TzJU62hh0QoWhat’s your favourite activity?

Jaka jest twoja ulubiona aktywność?RcirSSfx5ZcM4Jaka jest twoja ulubiona aktywność?

Who else?
Who else?

Who elseRSadG17bymsGbWho else

Kto jeszczeR17mmABDSZ7qXKto jeszcze

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0

not as fast as
not as fast as

not as fast asRLAKCCmEwIbCQnot as fast as

nie tak szybko jakR1AzaQTvDJJRjnie tak szybko jak

jumping [jump]
jumping [jump]

jumping [jump]R1cRUfRLPoyD4jumping [jump]

skakanie [skakać]RsUjN5zdL3VZWskakanie [skakać]

organise
organise

organiseRPi8WSexY5VTborganise

zorganizować [organizować]R13bOhd55n73jzorganizować [organizować]