Z lewej strony ilustracji widoczna jest uśmiechnięta Mia w kółeczku, która wypowiada słowa zawarte w ramce: I love sports! Riding a bike is my favourite activity. And Ms Crow likes… Oh, you have to check it out yourself! Listen to the story. Poniżej tekst w języku polskim. Uwielbiam sport! Moją ulubioną aktywnością jest jazda na rowerze. A pani Crow lubi… och, musisz sam/sama to sprawdzić! Posłuchaj historyjki.
Z lewej strony ilustracji widoczna jest uśmiechnięta Mia w kółeczku, która wypowiada słowa zawarte w ramce: I love sports! Riding a bike is my favourite activity. And Ms Crow likes… Oh, you have to check it out yourself! Listen to the story. Poniżej tekst w języku polskim. Uwielbiam sport! Moją ulubioną aktywnością jest jazda na rowerze. A pani Crow lubi… och, musisz sam/sama to sprawdzić! Posłuchaj historyjki.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Children, I know you like sports activitiessports activitiessports activities.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Olivia: My favourite activity is swimmingswimming [swim]swimming!
Ms Crow: That’s greatgreatgreat!Who elseWho else?Who else can swim? Mia?
Ms Crow: That’s OK. What’s your favourite activity?
R1KZcVsZHXQgf1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową jednej z dziewczynek widoczna jest chmurka myślowa, w której Mia jeździ na rowerze. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową jednej z dziewczynek widoczna jest chmurka myślowa, w której Mia jeździ na rowerze. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: My favourite activity is riding a bikeriding a bike [ride a bike]riding a bike!
Patrick: Riding a bike is great! My mum loves it! She can ride a bike very fast.
RQnJXk0uyvelx1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad miejscem, na którym siedzi Patrick, widoczna jest chmurka myślowa, w której Patrick gra z kolegą w piłkę nożną. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad miejscem, na którym siedzi Patrick, widoczna jest chmurka myślowa, w której Patrick gra z kolegą w piłkę nożną. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Patrick: But my favourite activity is playing footballplaying football [play football]playing football!
Ms Crow: That’s great, Patrick! How about you, Tony? What can you do?What can you do?What can you do?
RFkScnEA6QiFi
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad miejscem, na którym siedzi Tony, widoczna jest chmurka myślowa, w której Tony wspina się na ściankę wspinaczkową. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad miejscem, na którym siedzi Tony, widoczna jest chmurka myślowa, w której Tony wspina się na ściankę wspinaczkową. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Tony: Well, I canI can...I canswimswimming [swim]swim, for example. But my favourite activity is climbing. It’s so great!
Emily: Oh, yes, yes! Tony loves climbing! He can climb very fast!He can climb very fast.He can climb very fast! I can climb, too, but I am not as fast asnot as fast asnot as fast as Tony.
Ms Crow: OK, so, what’s your favourite activity, Emily?
R11dlIvUhgYvi1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową Emily, widoczna jest chmurka myślowa, w której Emily, biega w parku. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową Emily, widoczna jest chmurka myślowa, w której Emily, biega w parku. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Emily: My favourite activity is runningrunning [run]running! I can run very fast!
Mia: Ms Crow? What’s your favourite activity?
R14UPL6zC6Fku
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową pani Crow, widoczna jest chmurka myślowa, w której pani Crow skacze na skakance. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Nad głową pani Crow, widoczna jest chmurka myślowa, w której pani Crow skacze na skakance. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Oh, thank youThank you for asking.thank youfor askingThank you for asking.for asking! My favourite activity is jumpingjumping [jump]jumping. I have a skipping ropeskipping ropeskipping rope and I useuseuse it every dayevery dayevery day!
RzVqUOygd1akJ1
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę klasową w szkole. Widocznych jest pięcioro dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony, Olivia oraz pani Crow, stojąca na środku sali przed tablicą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach, odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
TRANSCRIPTazurewhite
Patrick: I have an ideaideaidea! Let’s organiseorganiseorganise a Sports DaySports DaySports Day! We can do all our favourite activities!
Ms Crow: That’s a great ideagreat ideagreat idea, Patrick!
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1ujM4H36WenG1
Ilustracja przedstawia tabelę zagadnień, na które należy zwrócić uwagę. W lewym górnym rogu, znajduje się ikona kartki papieru z lupą, oraz napis: Zwróć uwagę. Tabela złożona jest z dwóch kolumn oraz czterech wierszy. Kolumna z lewej strony zawiera zwroty: What can you do? Co potrafisz robić? I can climb. Potrafię się wspinać. I can swim. Potrafię pływać. I can play football. Umiem grać w piłkę nożną. Prawa kolumna zawiera zwroty: What is your favourite activity? Jaka jest twoja ulubiona aktywność? My favourite activity is climbing. Najbardziej lubię wspinanie się. My favourite activity is swimming. Najbardziej lubię pływanie. My favourite activity is playing football. Najbardziej lubi grać w piłkę nożną.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0 2022 2022.
1
Exercise2
True or false? Choose.
Prawda czy fałsz? Wybierz.
RaLaSjrHkeS3f
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.