Parametry ustawień programu DAW. Parametry ustawień procesorów.
Słownik pojęć
E-materiały do kształcenia zawodowego
Proces montażu nagrań głosu ludzkiego
AUD.08 Montaż dźwięku - Technik realizacji nagrań 352123
Interaktywne materiały sprawdzające
11
Pokaż ćwiczenia:
11
1. Operacje wykonywane podczas montażu dźwięku
1. Operacje wykonywane podczas montażu dźwięku2DNGklClQ2
R1JhxvrFeyL6v2
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności podane operacje konieczne do podstawowej edycji pliku dźwiękowego z nagranym fragmentem dialogu, poprzedzonym i zakończonym zbędną ciszą. Elementy do uszeregowania: 1. Importowanie plików dźwiękowych, 2. Ustawienia parametrów eksportu, 3. Zgłaśnianie i wyciszanie początku i końca ścieżki dźwiękowej, 4. Ustawienia paramentów sesji, 5. Przecinanie/zwijanie ścieżki dźwiękowej
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności podane operacje konieczne do podstawowej edycji pliku dźwiękowego z nagranym fragmentem dialogu, poprzedzonym i zakończonym zbędną ciszą. Elementy do uszeregowania: 1. Importowanie plików dźwiękowych, 2. Ustawienia parametrów eksportu, 3. Zgłaśnianie i wyciszanie początku i końca ścieżki dźwiękowej, 4. Ustawienia paramentów sesji, 5. Przecinanie/zwijanie ścieżki dźwiękowej
2. Proces montażu nagrań głosu ludzkiego - test podsumowujący
2. Proces montażu nagrań głosu ludzkiego - test podsumowujący3DNGklClQ2
1
152395Dobra robota! Poprawnie wykonałeś ćwiczenie. Doskonale wykorzystałeś przyswojoną wiedzę dotyczącą procesu montażu nagrań głosu ludzkiego.Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału i raz jeszcze zapoznaj się z wiedzą dotyczącą procesu montażu nagrań głosu ludzkiego. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz ćwiczenie. Powodzenia!
Test
Rozwiąż test wielokrotnego wyboru, zaznaczając jedną, dwie lub trzy poprawne odpowiedzi spośród podanych.
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
23 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Wskaż programy DAW. Możliwe odpowiedzi: 1. Cockos Reaper, 2. Steinberg Cubase, 3. Adobe Dreamweaver
Skrótem klawiaturowym odpowiadającym poleceniu „zapisz” jest Możliwe odpowiedzi: 1. ctrl + s., 2. ctrl + c., 3. ctrl + v.
W ustawieniach eksportu materiału muzycznego na potrzeby masteru płyty CD, częstotliwość próbkowania przy 16 bitach powinna wynosić Możliwe odpowiedzi: 1. 44,1 kHz., 2. 48 kHz., 3. 64 kHz.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Funkcje płynnego ściszania i zgłaśniania początków i końców ścieżek dźwiękowych to Możliwe odpowiedzi: 1. fade in., 2. fade out., 3. crossfade.
Equalizacja to inaczej Możliwe odpowiedzi: 1. korekcja barwna ścieżki dźwiękowej., 2. synchronizacja ścieżek dźwiękowych., 3. miksowanie ścieżek dźwiękowych.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Na barwę, brzmienie głosu w finalnym nagraniu, ma wpływ między innymi Możliwe odpowiedzi: 1. budowa aparatu głosowego wokalisty., 2. rodzaj zastosowanego mikrofonu i przedwzmacniacza., 3. jakość toru fonicznego.
Do poprawy brzmienia wokalu służy Możliwe odpowiedzi: 1. korektor parametryczny., 2. mikrofon pojemnościowy., 3. narzędzie „AudioWarp”.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Podstawowym wyposażeniem korektora parametrycznego jest Możliwe odpowiedzi: 1. manipulator FREQ., 2. manipulator Gain., 3. manipulator Q.
Do zmian dynamiki dźwięku stosowany jest Możliwe odpowiedzi: 1. kompresor., 2. dyfuzor., 3. mikroport.
Wiedząc, że stopień kompresji dźwięku wynosi 4:1, a na wejściu kompresora sygnał szczytowy wykracza o 8 dB ponad pożądany próg, to sygnał szczytowy na wyjściu będzie osiągał Możliwe odpowiedzi: 1. 2 dB powyżej ustalonego progu., 2. 2 dB poniżej ustalonego progu., 3. 16 dB powyżej ustalonego progu.
Do usuwania sybilantów w ścieżce głosowej stosuje się typ kompresora zwany Możliwe odpowiedzi: 1. de-esserem., 2. manipulatorem Q., 3. exciterem.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Do wzmacniania dźwięku po wyequalizowaniu mogą służyć urządzenia takie jak Możliwe odpowiedzi: 1. exciter., 2. enhancer., 3. pitch shifter.
Na ilustracji widoczne jest
Na ilustracji widoczne jest
Parametr kompresora nazywany ratio odpowiada za Możliwe odpowiedzi: 1. stopień kompresji dźwięku., 2. czas reakcji na głośne sygnały., 3. próg zadziałania kompresji dźwięku.
Za zwolnienie procesu kompresji odpowiada parametr nazywany Możliwe odpowiedzi: 1. release., 2. knee., 3. treshold.
152395Dobra robota! Poprawnie wykonałeś ćwiczenie. Doskonale wykorzystałeś przyswojoną wiedzę dotyczącą procesu montażu nagrań głosu ludzkiego.Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału i raz jeszcze zapoznaj się z wiedzą dotyczącą procesu montażu nagrań głosu ludzkiego. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz ćwiczenie. Powodzenia!
Test
Rozwiąż test wielokrotnego wyboru, zaznaczając jedną, dwie lub trzy poprawne odpowiedzi spośród podanych.
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
23 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Wskaż programy DAW. Możliwe odpowiedzi: 1. Cockos Reaper, 2. Steinberg Cubase, 3. Adobe Dreamweaver
Skrótem klawiaturowym odpowiadającym poleceniu „zapisz” jest Możliwe odpowiedzi: 1. ctrl + s., 2. ctrl + c., 3. ctrl + v.
W ustawieniach eksportu materiału muzycznego na potrzeby masteru płyty CD, częstotliwość próbkowania przy 16 bitach powinna wynosić Możliwe odpowiedzi: 1. 44,1 kHz., 2. 48 kHz., 3. 64 kHz.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Funkcje płynnego ściszania i zgłaśniania początków i końców ścieżek dźwiękowych to Możliwe odpowiedzi: 1. fade in., 2. fade out., 3. crossfade.
Equalizacja to inaczej Możliwe odpowiedzi: 1. korekcja barwna ścieżki dźwiękowej., 2. synchronizacja ścieżek dźwiękowych., 3. miksowanie ścieżek dźwiękowych.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Na barwę, brzmienie głosu w finalnym nagraniu, ma wpływ między innymi Możliwe odpowiedzi: 1. budowa aparatu głosowego wokalisty., 2. rodzaj zastosowanego mikrofonu i przedwzmacniacza., 3. jakość toru fonicznego.
Do poprawy brzmienia wokalu służy Możliwe odpowiedzi: 1. korektor parametryczny., 2. mikrofon pojemnościowy., 3. narzędzie „AudioWarp”.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Podstawowym wyposażeniem korektora parametrycznego jest Możliwe odpowiedzi: 1. manipulator FREQ., 2. manipulator Gain., 3. manipulator Q.
Do zmian dynamiki dźwięku stosowany jest Możliwe odpowiedzi: 1. kompresor., 2. dyfuzor., 3. mikroport.
Wiedząc, że stopień kompresji dźwięku wynosi 4:1, a na wejściu kompresora sygnał szczytowy wykracza o 8 dB ponad pożądany próg, to sygnał szczytowy na wyjściu będzie osiągał Możliwe odpowiedzi: 1. 2 dB powyżej ustalonego progu., 2. 2 dB poniżej ustalonego progu., 3. 16 dB powyżej ustalonego progu.
Do usuwania sybilantów w ścieżce głosowej stosuje się typ kompresora zwany Możliwe odpowiedzi: 1. de-esserem., 2. manipulatorem Q., 3. exciterem.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Do wzmacniania dźwięku po wyequalizowaniu mogą służyć urządzenia takie jak Możliwe odpowiedzi: 1. exciter., 2. enhancer., 3. pitch shifter.
Kompresor to urządzenie, którego zadaniem jest
Parametr kompresora nazywany ratio odpowiada za Możliwe odpowiedzi: 1. stopień kompresji dźwięku., 2. czas reakcji na głośne sygnały., 3. próg zadziałania kompresji dźwięku.
Za zwolnienie procesu kompresji odpowiada parametr nazywany Możliwe odpowiedzi: 1. release., 2. knee., 3. treshold.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając w poprawnej kolejności wyrazy znajdujące się pod tekstem. Ścieżka dźwiękowa powinna być wykonana starannie i z zachowaniem zasad pracy z dźwiękiem. Podstawą jest nagranie dźwięku w dobrym środowisku 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe.
Współczesne stanowisko montażowe składa się z komputera z oprogramowaniem 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe oraz 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe odsłuchowych i opcjonalnie słuchawek.
Pierwszą czynnością, którą należy wykonać, jest założenie nowej 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe w platformie DAW, której używamy do montażu. Dalej wykonujemy czynności umożliwiające uzyskanie materiału zgodnego ze specyfikacją.
Aby nie stracić efektów pracy, podczas montażu należy często 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe zmian w sesji.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając w poprawnej kolejności wyrazy znajdujące się pod tekstem. Ścieżka dźwiękowa powinna być wykonana starannie i z zachowaniem zasad pracy z dźwiękiem. Podstawą jest nagranie dźwięku w dobrym środowisku 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe.
Współczesne stanowisko montażowe składa się z komputera z oprogramowaniem 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe oraz 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe odsłuchowych i opcjonalnie słuchawek.
Pierwszą czynnością, którą należy wykonać, jest założenie nowej 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe w platformie DAW, której używamy do montażu. Dalej wykonujemy czynności umożliwiające uzyskanie materiału zgodnego ze specyfikacją.
Aby nie stracić efektów pracy, podczas montażu należy często 1. sesji, 2. naturalnym, 3. tablic, 4. usuwać, 5. akustycznym, 6. karty, 7. DAW, 8. zapisywać, 9. monitorów, 10. Adobe zmian w sesji.
4. Różne terminy związane z procesem montażu nagrań głosu ludzkiego
4. Różne terminy związane z procesem montażu nagrań głosu ludzkiego1DNGklClQ2
R1ILXpdAskkHu1
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Jak nazywa się manipulator kanału wyjściowego dźwięku odpowiedzialny za jego wzmocnienie?, 2. Który zmysł umożliwia odbieranie fal dźwiękowych?, 3. Jak nazywa się proces łączenia ścieżek dźwiękowych?, 4. Jak inaczej nazywamy głoski świszczące i syczące?
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Jak nazywa się manipulator kanału wyjściowego dźwięku odpowiedzialny za jego wzmocnienie?, 2. Który zmysł umożliwia odbieranie fal dźwiękowych?, 3. Jak nazywa się proces łączenia ścieżek dźwiękowych?, 4. Jak inaczej nazywamy głoski świszczące i syczące?
5. Oprogramowanie do montażu nagrań głosu ludzkiego
5. Oprogramowanie do montażu nagrań głosu ludzkiego3DNGklClQ2
RxwO1I5aXWuf33
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Stosując różne platformy do montażu dźwięku, musimy mieć na uwadze, że spotkamy się nie tylko z zupełnie różnymi narzędziami programu, ale i zupełnie różnymi operacjami dokonywanymi na plikach dźwiękowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Elementem programu platformy DAW, na którym wykonuje się operacje montażu i obróbki dźwięku, jest okno sesji nieliniowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ścieżkę dźwiękową zawierającą niepożądane artefakty można przeciąć za pomocą narzędzia „nożyczki” i usunąć je.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wyrównywanie w czasie, synchronizowanie ścieżek dźwiękowych za pomocą w pełni automatycznych narzędzi programu daje znaczne lepsze efekty niż ręczne wykonanie tych operacji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Stosując różne platformy do montażu dźwięku, musimy mieć na uwadze, że spotkamy się nie tylko z zupełnie różnymi narzędziami programu, ale i zupełnie różnymi operacjami dokonywanymi na plikach dźwiękowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Elementem programu platformy DAW, na którym wykonuje się operacje montażu i obróbki dźwięku, jest okno sesji nieliniowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ścieżkę dźwiękową zawierającą niepożądane artefakty można przeciąć za pomocą narzędzia „nożyczki” i usunąć je.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wyrównywanie w czasie, synchronizowanie ścieżek dźwiękowych za pomocą w pełni automatycznych narzędzi programu daje znaczne lepsze efekty niż ręczne wykonanie tych operacji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
1
Materiały powiązane
Materiały powiązane
DNGklClQ2R1aNrctCI4246
Film instruktażowy (tutorial), Nagrania głosu ludzkiego - podstawowe zagadnienia procesu montażu
Film instruktażowy (tutorial), Nagrania głosu ludzkiego - podstawowe zagadnienia procesu montażu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.