Sprawdź się
Study the recording and do the exercises below.
Zapoznaj się z nagraniem i wykonaj zadania poniżej.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1CUXLm6l
Nagranie dźwiękowe
Study the recording and decide if the following sentences are true or false.
Przenalizuj nagranie ponownie, a następnie zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe (true), czy fałszywe (false).
- Elise believes that people criticize each other if they don’t wear uniforms. TRUEFALSE
- Mark thinks that mean people attack others no matter their clothes. TRUEFALSE
- Elise says that uniforms are important because everyone looks the same. TRUEFALSE
- Mark believes that wearing school uniforms erases originality. TRUEFALSE
- Mark says that school uniforms show who people are. TRUEFALSE
Study the recording again and then put the words in the correct order to make sentences.
Przenalizuj nagranie ponownie, a następnie ułóż słowa we właściwej kolejności, aby utworzyć zdania.
Study the recording again and drag the words given below to fill in the gaps.
Przenalizuj nagranie ponownie, a następnie przeciągnij słowa podane poniżej w odpowiednie luki.
- Mark thinks that school uniforms are 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms and 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms.
- Students were 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms one another all the time.
- When we get jobs, we won’t be able to wear 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms and 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms clothes.
- Forcing students to wear 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms erases all 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms.
- In uniforms, there’s no 1. originality, 2. criticizing, 3. boring, 4. restrictive, 5. flashy, 6. colorful, 7. individuality, 8. uniforms.
Match the following words with the correct Polish words.
Połącz poniższe wyrazy z odpowiednimi wyrazami w języku polskim.
Match the pictures with the correct English words.
Połącz obrazki z odpowiednimi słowami w języku angielskim.
Match the words with their definitions.
Połącz wyrazy z ich definicjami.
Complete the gaps with the English translations of the words in brackets.
Uzupełnij zdania angielskimi tłumaczeniami wyrazów w nawiasach.
- I like Tu uzupełnij because they cover my body, but not my arms.
- All girls at my school have to wear patterned Tu uzupełnij.
- You need to work on your knot. Your cTu uzupełnij looks awful.
- Tu uzupełnij are nice. I like the collars they have!
- Boys need to wear white Tu uzupełnij under their blazers.
Write answers to the questions below. Each answer should be one sentence long.
Napisz odpowiedzi do pytań podanych poniżej. Każda odpowiedź powinna mieć długość jednego zdania.
Do you wear a school uniform? Why / why not?
Do you think that school uniforms are important? Why / why not?
What does a perfect uniform look like?
Write an email about your school uniform to a friend from England. In the e‑mail mention:
what uniform rules the school has;
what the uniform looks like;
whether you like your uniform or not.
Your answer should be 50‑120 words long.
Napisz e‑mail na temat swojego mundurka szkolnego do kolegi / koleżanki z Anglii. W e‑mailu wspomnij:
jakie zasady dotyczące mundurków obowiązują w szkole;
jak wygląda twój mundurek;
czy lubisz swój mundurek, czy nie.
czy lubisz swój mundurek, czy nie.