Stacja dydaktyczna umożliwiająca modelowe odtwarzanie właściwości inteligentnych materiałów i wyrobów włókienniczych w zakresie prawidłowości zastosowania kolorów
Właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych
Inteligentne wyroby dekoracyjne
Stacja dydaktyczna umożliwiająca modelowe odtwarzanie właściwości inteligentnych materiałów i wyrobów włókienniczych w zakresie prawidłowości zastosowania kolorów
SYMULATOR
11
Instrukcja korzystania z symulatora
Instrukcja korzystania z symulatora
Symulator składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter ćwiczeniowy i polega na dobraniu kolorystyki wnętrza pokoju zgodnie z jedną z dwóch zasad: wszystkie kolory zestawionych wyrobów mają być zimne i neutralne albo ciepłe i neutralne. Druga część ma charakter symulacyjny i można w niej sprawdzić wpływ kolorów na nastrój w zależności od pory dnia i warunków atmosferycznych.
Polecenie pierwszego zadania znajduje się w ramce po lewej stronie i poza informacjami zawiera odnośnik do atlasu interaktywnego. Poniżej jest przycisk uruchamiający nagranie lektorskie z treścią tożsamą z poleceniem.
RX5u5De40GYd8
Z prawej strony ekranu znajduje się panel umożliwiający wybór kolorów wybranych elementów. Pod znakami zapytania ukryte są podpowiedzi - tzw. tooltipy, które wskazują co należy zrobić z danym przyciskiem.
R12eeLLuI5To3
Uczeń po dokonaniu wyboru natychmiast widzi efekt swojej pracy.
RIlM3PsZ4sfey
Po dobraniu kolorów wszystkich elementów należy kliknąć na przycisk „Sprawdź” umieszczony w panelu, pod ostatnim elementem.
R12FiH3aeotS7
Pojawi się wtedy informacja zwrotna (tzw. feedback) - pozytywna lub negatywna, która równocześnie stanowi instrukcję dalszego postępowania.
R1FSowN9FJms0
Niezależnie od poprawności rozwiązania można odsłuchać treści informacji zwrotnej i zapisać na swoim urządzeniu listę wybranych kroków. W przypadku negatywnego feedbacku można rozwiązać ćwiczenie ponownie.
Po poprawnym rozwiązaniu zadania z pierwszej części, można przejść za pomocą przycisku „Dalej” do części drugiej, która ma charakter symulatora. Umożliwia on obserwowanie efektu wprowadzanych zmian.
Kolory elementów wystroju pokoju wybiera się tak samo, jak w zadaniu pierwszym. W górnej części menu znajdują się dwa suwaki:
pierwszy służy do zmiany ustawienia pogody - można wybrać pochmurną lub słoneczną pogodę;
drugi służy do ustawienia pory dnia - można wybrać dzień lub noc.
R11jinVwux0EG
W zależności od wyboru rodzaju pogody i pory dnia wybrane kolory elementów wystroju wnętrza będą miały inny wpływ na nastrój, co obrazuje zielony suwak. Jeśli kolory są dobrane w poprawny sposób, suwak będzie się przesuwał w stronę uśmiechniętej ikonki, natomiast jeśli wybór będzie zły, przesunie się w stronę smutnej ikonki.
W górnej części menu znajdują się dwa przyciski funkcyjne.
Rtqacfkp6PesD
Resetuj - służy do wyczyszczenia zaznaczonych wcześniej kolorów.
Baza wiedzy - służy do otwarcia okna, w którym znajdują się informacje dotyczące podziału barw i ich wpływu na nastrój.
R1IFtnI7ExJBK
Aby zamknąć okno bazy wiedzy i powrócić do symulatora, należy kliknąć ikonę krzyżyka w prawym, górnym rogu.