E-materiały do kształcenia zawodowego

Wykonywanie kontroli wyrobów

MTL.05. Organizacja i prowadzenie procesów metalurgicznych - Technik przemysłu metalurgicznego 311708

bg‑cyan

Dobór narzędzi kontroli etapów procesów metalurgicznych

GRA EDUKACYJNA

1
1
11
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej

Instrukcja użytkowania

Gra edukacyjna umożliwia zaznajomienie się z mikrostrukturami materiałów oraz zapoznanie się z urządzeniami, które są wykorzystywane przy kontroli jakości.

Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.

R15KIrVAAwnKv
Ekran do uruchamiania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.

R1ArBRf3CvI49
Przykładowy ekran startowy gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.

RIwXxGhOzmHh7
Przycisk do przewijania w dół
Źródło: GroMar Sp z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W trakcie każdego etapu gry, w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.

Rqz8oxMnKrl58
Przyciski otwierania pomocy oraz zamykania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk otwierania pomocy służy do naprowadzenia Ucznia na prawidłowe rozwiązanie zadań. Po jego kliknięciu otworzy się panel z wyjaśnionymi zagadnieniami.

R1FCjCsaDBCXK
Panel pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.

Rgwx3iAHVbjqj
Przycisk powrotu do poprzedniej strony
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zamknij grę” znajdujący się w prawym górnym rogu, służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.

R7q8utbPiSCvz
Przycisk zamykania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru misji.

R1O2l8qNCLO5a
Przycisk rozpoczęcia
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran przedstawi możliwe misje do wyboru. Są to testy o różnej tematyce sprawdzające wiedzę w różnym zakresie. Opis fabularny wprowadza Ucznia w tematykę gry. Do wyboru są różne misje o różnym charakterze. Wybór misji odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij” pod wybraną misją.

R10fbWCvxfjT8
Ekran wyboru misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.

R1aCjz9pM8iiH
Panel postępu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wyborze misji Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.

RiBjxyJhdU8FU
Przykładowy ekran z zadaniem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Zatwierdź odpowiedź”. Początkowo jest on wygaszony, ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi, przycisk uaktywnia się.

RDvFxKnLXz6fQ
Przycisk zatwierdzający odpowiedź
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W niektórych przypadkach zamiast przycisku „Zatwierdź odpowiedź”, może pojawić się przycisk „Sprawdź”. On również służy do sprawdzenia odpowiedzi.

R10db0o3P5fru
Przycisk sprawdzający odpowiedź
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku błędnej odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, to nie jest poprawna odpowiedź”.

RisEDYjxBZwds
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poprzez kliknięcie na przycisk „kontynuuj „Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie. W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Brawo!”.

RjEbnrX2ZoAoB
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana, a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.

R1G6ys4Q69ymz
Ekran powrotu do gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po ukończeniu wszystkich zadań misji zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.

R5Jb3BVWYr8yn
Ekran zakończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Misję można powtórzyć bądź zapisać wynik. Powtórzenie misji spowoduje zresetowanie wyniku i przeniesienie do początku misji.

Ri7DATbA8g1wh
Przycisk powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zapisz wynik” zapisuje wynik i przekierowuje do ekranu wyboru misji.

R1QAxJvdXkeR2
Przycisk zapisania wyniku
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zapisaniu wyniku, ukończona misja oznaczona jest jest jako „zaliczona”. Rozpoznać to można po białym „ptaszku” w czarnym kółku w prawym górnym rogu misji.

R1ehLIgiDhj2T
Ekran startu ukończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Możliwe jest powtórzenie misji poprzez użycie przycisku „Powtórz”.

R11I21enMJv9z
Przycisk do powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RESsnaKcPRCuo
Nagranie
R29oTZXnOiMRN
Gra edukacyjna Dobór narzędzi kontroli etapów procesów metalurgicznych"
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1Wykonywanie kontroli wyrobów10100Świetnie, wiedziałem, że sobie poradzisz! Nie powinieneś mieć żadnych obaw przed nadchodzącym audytem.Niestety, ale podjęte przez Ciebie decyzje nie wskazują na to, że Twoja wiedza jest wystarczająca, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania audytora.
Test

Wykonywanie kontroli wyrobów

W tym zadaniu wcielisz się w postać pracownika stanowiska kontroli wyrobów.  Nadchodzi audyt.  Jest to  niezależna ocena zakładu, organizacji, produktu, czy systemu. Głównym celem audytu jest wykazanie zgodności przebiegu procesu kontroli z aktualnymi normami, przepisami wewnętrznymi oraz ustawami prawnymi.  Audytor na pewno będzie zadawał mnóstwo pytań... To co? Zaczynamy!

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
min
Twój ostatni wynik:
-

Powiązane ćwiczenia