Symulacja interaktywna
Zapoznaj się z prezentacją, następnie wykonaj ćwiczenie.
Napisz program, którego celem będzie sprawdzenie, czy dany łańcuch znaków test jest palindromem. Swój program przetestuj dla następującego ciągu znaków:
Do testu wykorzystaj symulację interaktywną.
Specyfikacja problemu:
Dane:
test – łańcuch znaków o długości n ≥ 2
Wynik:
Jeśli łańcuch znaków jest palindromem, program wyświetla komunikat Palindrom lub To nie jest palindrom w przeciwnym wypadku.
Symulacja przedstawia kolejne kroki sprawdzające czy podane słowo jest palindromem.
Przykład 1:
Na samej górze znajduje się pole Tekst, w które wprowadzono: kobyła ma mały bok.
Poniżej przedstawiony jest tekst bez spacji: kobyłamamałybok.
Następnie odwrócono tekst dając: kobyłamamałybok.
Następnie porównano oba teksty, które ułożono jeden pod drugim.
Tekst bez spacji: kobyłamamałybok
Tekst bez spacji po odwrócenia: kobyłamamałybok
Wszystkie litery obu tekstów podświetlone są kolorem zielonym.
Na samym dole symulacji ukazał się wynik: Podany tekst jest palindromem.
Przykład 2:
Na samej górze w pole Tekst wprowadzono słowo: kokos.
Poniżej przedstawiony jest tekst bez spacji: kokos.
Następnie odwrócono tekst dając: sokok.
Następnie porównano oba teksty, które ułożono jeden pod drugim.
Tekst bez spacji: kokos
Tekst bez spacji po odwróceniu: sokok
Na samym dole wyświetlił się wynik: Podany tekst nie jest palindromem.
Dodaj do swojego programu komentarze tak, żeby był zrozumiały dla osoby, która nie potrafi programować.
Istnieje jeszcze inna metoda rozwiązania zadania – wszystkie litery w sprawdzanych ciągach znaków zamienia się na wielkie i wtedy dopiero je porównuje.