Metoda notowania za pomocą map myśli została stworzona przez brytyjskich naukowców: Tony’ego i Barry’ego Buzana. Celem mapy myśli jest zwiększenie efektywności rozumienia i zapamiętywania. Metoda pozwala przedstawić interesujące nas zagadnienia w formie graficznej, za pomocą powiązanych ze sobą strzałkami lub liniami i wynikających z siebie kolejno pojęć. Mapy myśli tworzymy używając rysunków i krótkich haseł ułożonych hierarchicznie, prezentując skojarzenia pomiędzy pojęciami w strukturze promienistej, od centralnego słowa kluczowego. Mapa powinna być czytelna i podkreślać najważniejsze pojęcia.
Tworząc własne mapy myśli warto pamiętać o kilku zasadach.
Temat - centrum W centralnym punkcie należy umieścić i wyróżnić temat – główne zagadnienie danej mapy. Może to być myśl, idea, pytanie lub problem.
Gałęzie - promieniście Od pojęcia głównego wychodzą główne gałęzie mapy. Główne gałęzie to tematy, zagadnienia, obszary tematyczne, które wprost wynikają z tematu. Każde z nich będzie miało kolejne, bardziej szczegółowe, mniejsze gałęzie (pod‑tematy), nie trzeba jednak od razu dodawać wszystkich, można do tego wrócić w trakcie tworzenia mapy. Gałęzie powinny rozchodzić się promieniście z centrum i być ze sobą połączone, Łączenie linii wskazuje na logiczne powiązania pomiędzy pojęciami.
Słowa kluczowe Zagadnienia najlepiej ująć w możliwie najkrótszy sposób. Należy unikać notatek wprost przepisanych z materiałów, proces przetwarzania i organizowania informacji odgrywa bardzo ważną rolę. Najlepiej używać najważniejszych haseł - słów kluczowych (projektując tutaj swoją mapę myśli możesz też dodawać własne ukryte notatki lub powiązane strony www).
Hierarchia pojęć Bardzo ważne jest, aby przy tworzeniu mapy stosować hierarchię pojęć, myśli i idei. Słowa‑klucze dobrze jest pisać drukowanymi literami, których wielkość w miarę oddalania się od centrum zmniejsza się. Zróżnicowanie wielkości liter oraz grubości linii (im bliżej środka, tym większe litery i grubsze linie, im dalej, tym mniejsze litery i cieńsze linie) wskazuje na ich graduację, dzięki czemu całość mapy staje się logiczna.
Kategorie Ważne jest, aby pojęcia były pogrupowane w kategorie. Główne kategorie warto ponumerować (numerowanie porządkuje główne wątki i dodatkowo scala mapę) lub wyróżnić np. za pomocą koloru, można dodatkowo dodać symbol dla każdej kategorii.
Elementy graficzne Staraj się używać jak najwięcej elementów graficznych, symboli, obrazków, piktogramów, powiązanych ze słowami kluczowymi. Rysunki mogą być bardzo proste. Łącz pojęcia za pomocą strzałek, kresek, linii, zaznaczaj w ten sposób hierarchię pojęć. Używaj kolorów, ułatwi to zapamiętywanie.
Mapę myśli możesz dowolnie modyfikować: rozbudowywać ją, dokładać gałęzie i węzły, wpisywać własne teksty albo dodawać grafiki, tworząc autorskie rozwiązania.
W centralnym punkcie mapy myśli znajduje się pierwszy węzeł. Po najechaniu na niego kursorem pokazują się przyciski funkcyjne, które umożliwiają modyfikację lub usunięcie elementu, a także dodanie nowego. Dwukrotne kliknięcie napisu na elemencie sprawia, że staje się on aktywny. Najechanie kursorem na ikony powoduje wyświetlenie opisów ich funkcjonalności. Można zmieniać położenie węzłów poprzez ich przeciągnięcie.
R1ahDbv0gd1dh1
Grafika przedstawia wszystkie przyciski funkcyjne mapy myśli wraz z opisem każdej funkcjonalności. Przyciski są w prostokątnych ramkach. W lewej kolumnie znajdują się przyciski, które wyświetlają się w obrębie mapy. Pierwszy przycisk to prostokątna chmurka z plusem w środku opisany jako dodawanie kolejnego pola. Poniżej znajduje się przycisk ze schematycznym rysunkiem dwóch ogniw łańcucha, opisany jako konwertowanie w link. Następny przycisk ma formę przerywanej linii, opisany jako łączenie lub rozłączanie kafelków - kliknij przycisk dla danego pola, a następnie pole, które chcesz połączyć lub rozłączyć. Poniżej dwa przyciski w formie zielonej i czerwonej linii, opisane jako zmiany koloru linii, łączącej pola - kliknij przycisk dla danego pola, a następnie drugie pole, połączone z pierwszym. Następne dwa przyciski mają formę wielkiej litery A ze strzałką. Pierwszy z nich ma strzałkę zwróconą w górę. To zwiększanie pól oraz tekstu. Drugi z nich ma strzałkę zwróconą w dół. To zmniejszanie pól oraz tekstu. Kolejny przycisk w formie dwóch strzałek o przeciwnych zwrotach służy do zmiany koloru pola. Poniżej znajduje się przycisk z symbolem kosza, który służy do usunięcia danego pola. Przycisk w formie schematycznego zdjęcia z plusem służy do dodawania załączników. Ostatni przycisk w tej kolumnie ma formę czterech poziomych linii. Przycisk ten służy do dodawania opisu pola. W prawej kolumnie przedstawione i opisane są przyciski, które znajdują się pod mapą myśli. Pierwszy przycisk to prostokątna chmurka z plusem w środku opisany jako dodawanie kolejnego pola. Obok jest przycisk w formie kwadratu z dwoma mniejszymi kwadratami w środku, opisany jako grupowanie elementów - zaznacz dany obszar lewym przyciskiem myszy, a następnie nadaj mu nazwę, klikając ołówek i wpisując tekst w pojawiające się białe okno. Kolejny przycisk to szkło powiększające, opisany jako ustawianie domyślnego widoku. Następny przycisk ma formę strzałki zwróconej w dół, w stronę linii, opisany jako pobieranie i drukowanie mapy pojęć. Obok znajduje się przycisk w formie gumki do ścierania, opisany jako wyczyść mapę. Ostatni przycisk ma formę kwadratu o przerywanych bokach, opisany jako tryb pełnoekranowy. W prawym, dolnym rogu znajduje się przykładowe pole tekstowe obok elementów mapy myśli. W polu znajduje się informacja: wpisz tekst. Poniżej informacja: aby usunąć grupowanie, kliknij przycisk Rozgrupuj.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Korzystając z informacji zawartych w planszy interaktywnej, stwórz własną mapę myśli zawierającą terminologię i opis form terapii zajęciowej.
Staraj się budować wielopoziomowe relacje i wzajemne zależności między pojęciami. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne. Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści.
Twoja mapa myśli
R1NWpw8ZB4mE31
Terapia zajęciowa
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pokaż przykładowe rozwiązanie1azurewhite
ReV2fjfIEVXr01
Formy organizacji zajęć terapii zajęciowej
indywidualna
zbiorowa
grupowa
Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie dla niej wybrane i przygotowane w taki sposób aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia.
Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości.
Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie.
Formy organizacji zajęć terapii zajęciowej
indywidualna
zbiorowa
grupowa
Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie dla niej wybrane i przygotowane w taki sposób aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia.
Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości.
Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie.
Formy terapii zajęciowej
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Formy organizacji zajęć terapii zajęciowej
indywidualna
zbiorowa
grupowa
Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie dla niej wybrane i przygotowane w taki sposób aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia.
Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości.
Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie.
Korzystając z informacji zawartych w planszy interaktywnej, stwórz własną mapę myśli zawierającą terminologię i opis rodzajów terapii zajęciowej.
Staraj się budować wielopoziomowe relacje i wzajemne zależności między pojęciami. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne. Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści.
Twoja mapa myśli
RHzBi4ojYKyII1
Terapia zajęciowa
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pokaż przykładowe rozwiązanie1azurewhite
R1ZpAhWrctxFI1
Rodzaje terapii zajęciowej
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Rodzaje terapii zajęciowej
ergoterapia
socjoterapia
arteterapia
Terapia przez pracę. Forma aktywności umysłowej, przedkładająca się na wytwór pracy rąk.
Terapia zaburzeń zachowania i zaburzeń emocjonalnych, kształtuje kompetencje społeczne.
Terapia sztuką, kontakt czynny i bierny ze sztuką.
Korzystając z informacji zawartych w planszy interaktywnej, stwórz własną mapę myśli zawierającą terminologię z zakresu metod i technik socjoterapii.
Staraj się budować wielopoziomowe relacje i wzajemne zależności między pojęciami. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne. Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści.
Twoja mapa myśli
RHlsskDOrz59c1
Terapia zajęciowa
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pokaż przykładowe rozwiązanie1azurewhite
R1FKgtJmZimIe1
Socjoterapia – metody i techniki
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Metody i techniki terapii zajęciowej - socjoterapia
metoda
technika
Ludoterapia (zabawoterapia)
Zabawy manipulacyjne
Zabawy tematyczne
Zabawy dydaktyczne
Zabawy konstrukcyjne
Terapia ruchem
Ćwiczenia ogólnie usprawniające
Gry i zabawy ruchowe
Nauka czynności życia codziennego
Trening higieniczny
Trening samoobsługi
Trening kulinarny
Trening lekowy
Trening budżetowy
Trening umiejętności społecznych
Trening asertywności
Trening nawiązywania relacji
Trening prowadzenia rozmowy i podtrzymywania kontaktów
Trening rozwiązywania konfliktów
Trening aktywnego słuchania
Trening rozpoznawania, nazywania i właściwego sposobu wyrażania emocji
Trening właściwego sposobu zachowania się w rożnych sytuacjach społecznych
Rekreacja
Silwoterapia, czyli oddziaływanie pięknem przyrody, terapia przez spacery po lesie
Wieczorki taneczne
Zabawy i gry zespołowe
Zwiedzanie, obserwowanie występów artystycznych, zawodów sportowych
Korzystając z informacji zawartych w planszy interaktywnej, stwórz własną mapę myśli zawierającą terminologię z zakresu metod i technik arteterapii.
Staraj się budować wielopoziomowe relacje i wzajemne zależności między pojęciami. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne. Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści.
Twoja mapa myśli
RSRQjoBjpUAKu1
Terapia zajęciowa
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pokaż przykładowe rozwiązanie1azurewhite
RAC8vIwnmiaaJ1
Arteterapia – metody i techniki
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Metody i techniki terapii zajęciowej - arteterapia
metoda
technika
Plastykoterapia
Rysunek
Malarstwo
Grafika, na przykład linoryt, monotypia, drzeworyt, gipsoryt, druk strukturalny
Rzeźba, na przykład papieroplastyka, rzeźbienie w drewnie i innych twardych materiałach, masy plastyczne
Sztuki użytkowe, na przykład plakat, collage, witraż, fotografia
Zdobienie i dekoratorstwo, na przykład zdobienie, dekoracje, ikebana, decupage
Muzykoterapia
Czynna, na przykład gra na instrumentach, śpiew
Bierna, na przykład muzyka, relaksacja, trening relaksacyjny Shultza
Biblioterapia
Wieczory poezji
Głośne czytanie i rozmowy
Poradnictwo biblioteczne
Słuchanie tekstów biblioterapeutycznych aktywizujących, relaksujących
Korzystając z informacji zawartych w planszy interaktywnej, stwórz własną mapę myśli zawierającą terminologię z zakresu metod i technik ergoterapii.
Staraj się budować wielopoziomowe relacje i wzajemne zależności między pojęciami. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne. Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści.
Twoja mapa myśli
R1Gk8vSo8QBqe1
Terapia zajęciowa
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pokaż przykładowe rozwiązanie1azurewhite
RNRFGpuoa0O4m1
Ergoterapia – metody i techniki
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, licencja: CC BY-SA 3.0.
Metody i techniki terapii zajęciowej - ergoterapia
Połącz w pary formy organizacji zajęć w terapii zajęciowej z opisami tych form. Terapia zbiorowa Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości., 2. Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie., 3. Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie przeznaczone, wybrane, przygotowane w taki sposób, aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia. Terapia grupowa Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości., 2. Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie., 3. Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie przeznaczone, wybrane, przygotowane w taki sposób, aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia. Terapia indywidualna Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości., 2. Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie., 3. Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie przeznaczone, wybrane, przygotowane w taki sposób, aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia.
Połącz w pary formy organizacji zajęć w terapii zajęciowej z opisami tych form. Terapia zbiorowa Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości., 2. Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie., 3. Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie przeznaczone, wybrane, przygotowane w taki sposób, aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia. Terapia grupowa Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości., 2. Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie., 3. Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie przeznaczone, wybrane, przygotowane w taki sposób, aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia. Terapia indywidualna Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy uczestnik wykonuje samodzielnie to samo zadanie w tempie dostosowanym do własnych możliwości., 2. Kilka osób, zespół wykonuje te same zadania, grupy tworzy się celowo lub mogą one powstawać spontanicznie., 3. Osoba biorąca udział w terapii wykonuje zadania specjalnie przeznaczone, wybrane, przygotowane w taki sposób, aby korygowały występujące u niej zaburzenia, ograniczenia.
3. Metody stosowane w rodzajach terapii zajęciowej
Grupuj elementy
3. Metody stosowane w rodzajach terapii zajęciowej
RxatDa8B92KMP21
Pogrupuj elementy rozsypanki i przyporządkuj metody do rodzajów terapii zajęciowej. Zaznacz wszystkie poprawne rozwiązania. Ergoterapia Możliwe odpowiedzi: 1. rekreacja, 2. teatroterapia, 3. wikliniarstwo, 4. ceramika i garncarstwo, 5. dziewiarstwo, 6. filmoterapia, 7. metaloplastyka, 8. plastykoterapia, 9. stolarstwo, 10. trening umiejętności społecznych, 11. krawiectwo, 12. chromoterapia, 13. biblioterapia, 14. ludoterapia, zabawoterapia, 15. tkactwo, 16. hafciarstwo, 17. bajkoterapia, 18. ogrodnictwo, 19. choreoterapia, 20. nauka czynności życia codziennego, 21. muzykoterapia, 22. kaletnictwo, 23. terapia ruchem Socjoterapia Możliwe odpowiedzi: 1. rekreacja, 2. teatroterapia, 3. wikliniarstwo, 4. ceramika i garncarstwo, 5. dziewiarstwo, 6. filmoterapia, 7. metaloplastyka, 8. plastykoterapia, 9. stolarstwo, 10. trening umiejętności społecznych, 11. krawiectwo, 12. chromoterapia, 13. biblioterapia, 14. ludoterapia, zabawoterapia, 15. tkactwo, 16. hafciarstwo, 17. bajkoterapia, 18. ogrodnictwo, 19. choreoterapia, 20. nauka czynności życia codziennego, 21. muzykoterapia, 22. kaletnictwo, 23. terapia ruchem Arteterapia Możliwe odpowiedzi: 1. rekreacja, 2. teatroterapia, 3. wikliniarstwo, 4. ceramika i garncarstwo, 5. dziewiarstwo, 6. filmoterapia, 7. metaloplastyka, 8. plastykoterapia, 9. stolarstwo, 10. trening umiejętności społecznych, 11. krawiectwo, 12. chromoterapia, 13. biblioterapia, 14. ludoterapia, zabawoterapia, 15. tkactwo, 16. hafciarstwo, 17. bajkoterapia, 18. ogrodnictwo, 19. choreoterapia, 20. nauka czynności życia codziennego, 21. muzykoterapia, 22. kaletnictwo, 23. terapia ruchem
Pogrupuj elementy rozsypanki i przyporządkuj metody do rodzajów terapii zajęciowej. Zaznacz wszystkie poprawne rozwiązania. Ergoterapia Możliwe odpowiedzi: 1. rekreacja, 2. teatroterapia, 3. wikliniarstwo, 4. ceramika i garncarstwo, 5. dziewiarstwo, 6. filmoterapia, 7. metaloplastyka, 8. plastykoterapia, 9. stolarstwo, 10. trening umiejętności społecznych, 11. krawiectwo, 12. chromoterapia, 13. biblioterapia, 14. ludoterapia, zabawoterapia, 15. tkactwo, 16. hafciarstwo, 17. bajkoterapia, 18. ogrodnictwo, 19. choreoterapia, 20. nauka czynności życia codziennego, 21. muzykoterapia, 22. kaletnictwo, 23. terapia ruchem Socjoterapia Możliwe odpowiedzi: 1. rekreacja, 2. teatroterapia, 3. wikliniarstwo, 4. ceramika i garncarstwo, 5. dziewiarstwo, 6. filmoterapia, 7. metaloplastyka, 8. plastykoterapia, 9. stolarstwo, 10. trening umiejętności społecznych, 11. krawiectwo, 12. chromoterapia, 13. biblioterapia, 14. ludoterapia, zabawoterapia, 15. tkactwo, 16. hafciarstwo, 17. bajkoterapia, 18. ogrodnictwo, 19. choreoterapia, 20. nauka czynności życia codziennego, 21. muzykoterapia, 22. kaletnictwo, 23. terapia ruchem Arteterapia Możliwe odpowiedzi: 1. rekreacja, 2. teatroterapia, 3. wikliniarstwo, 4. ceramika i garncarstwo, 5. dziewiarstwo, 6. filmoterapia, 7. metaloplastyka, 8. plastykoterapia, 9. stolarstwo, 10. trening umiejętności społecznych, 11. krawiectwo, 12. chromoterapia, 13. biblioterapia, 14. ludoterapia, zabawoterapia, 15. tkactwo, 16. hafciarstwo, 17. bajkoterapia, 18. ogrodnictwo, 19. choreoterapia, 20. nauka czynności życia codziennego, 21. muzykoterapia, 22. kaletnictwo, 23. terapia ruchem
4. Techniki stosowane w metodach w ergoterapii
Grupuj elementy
4. Techniki stosowane w metodach w ergoterapii
RSky0uMYNX1LP31
Przyporządkuj techniki do metod stosowanych w ergoterapii. Dziewiarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Tkactwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Hafciarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Krawiectwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Kaletnictwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Metaloplastyka Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Stolarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Ogrodnictwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Wikliniarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Ceramika i garncarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych
Przyporządkuj techniki do metod stosowanych w ergoterapii. Dziewiarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Tkactwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Hafciarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Krawiectwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Kaletnictwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Metaloplastyka Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Stolarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Ogrodnictwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Wikliniarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych Ceramika i garncarstwo Możliwe odpowiedzi: 1. robienie na drutach, 2. haft regionalny, 3. tkanie, 4. ściegi za igłą, 5. intarsja, 6. prace porządkowe, 7. rzeźbienie w drewnie, 8. prace ogrodnicze, 9. wytwarzanie przedmiotów ceramicznych, 10. splot warstwowy, 11. wyplatanie, 12. haft gobelinowy, 13. obręb warkoczowy, 14. fornirowanie, 15. reperowanie odzieży, 16. ściegi przed igłą, 17. gładzenie, rytowanie, 18. haft richelieu, 19. punktowanie skóry naturalnej, 20. obręb prosty, 21. tłoczenie na kole garncarskim, 22. tworzenie wyrobów z drutu, 23. modelowanie, technika wygniatania, 24. wyrabianie naczyń, 25. toczenie, 26. zabawkarstwo, 27. szydełkowanie, 28. haft krzyżykowy, 29. tworzenie wyrobów z metalu, 30. szycie przedmiotów użytkowych