Z wyborem „ch” czy „h” uczniowie mają zwykle najwięcej problemu. Ze wszystkich trudności ortograficznych najmniej mają tu do powiedzenia zasady, za to najwięcej trzeba po prostu zapamiętać. Przyda się tutaj pamięć aktora!
Wpisz hasła w odpowiednie miejsca. Każde z nich zaczyna się od „sch”. Rozwiązaniem krzyżówki będzie kolejne słowo, w którym „ch” występuje po spółgłosce „s”.
- Robi się z niego kotlety.
- Ustalony z góry wzór.
- Złapać – inaczej.
- Miejsce odpoczynku turystów.
- Czysty, porządny.
- Skrytka.
- Miejsce, gdzie można czuć się bezpiecznie.
1 | |||||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
7 |
Sprawdź swoją znajomość gramatyki. Przyporządkuj wyrazy do odpowiednich grup.
pochopny, chuchać, wyschnąć, muchomor, chochlik, chcieć, arachidowy, chybotać, chałka, chomik, grzechotnik, nachalny, charczeć, chaber, melancholijny, nachylić, chałwa, tchórzliwy, chełpić się, schyłkowy, ruchomy
Rzeczowniki | |
---|---|
Przymiotniki | |
Czasowniki |
Wybierz dziesięć słów z „ch” i ułóż z nimi krótkie dyktando. Zapisz je tutaj lub w zeszycie.