Polecenie 1

Przeanalizuj prezentację multimedialną – przedstawiono w niej modyfikację programu przedstawionego w sekcji „Przeczytaj”. W tej wersji wprowadzamy wartownika. Jest to element o minimalnej możliwej wartości dla typu danych przechowywanych w tablicy. Umieszcza się go na początku tablicy po to, by wyeliminować sprawdzanie w pętli jednego z warunków. Jest to szczególnie przydatne, gdy pracujemy na dużych zbiorach danych i zmniejszenie liczby obliczeń jest pożądane.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • Integer.MIN_VALUE – stała; reprezentuje najmniejszą możliwą wartość, jaką można przypisać zmiennej typu int

  • tab – tablica n liczb całkowitych

Wynik:

  • posortowana niemalejąco tablica n liczb całkowitych tab

Renk2PcPsKrhL1
Wysłuchaj nagrania abstraktu, ułóż do niego pytania i zadaj je koledze.
1
Polecenie 2

Zmodyfikuj program tak, by sortował litery alfabetu łacińskiego alfabetycznie.

RyXjeSubI0ip5
x
Podpowiedźazurewhite
1
Polecenie 3
RyRNYMuDKIs8k
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Polecenie 4
R1X0ysjOFVwBl
Symulacja interaktywna ukazuje proces sortowania losowych liczb od 00 do 100 w porządku rosnącym. Wyjaśnij, dlaczego liczba porównań oraz przesunięć w przypadku optymistycznym i pesymistycznym wygląda inaczej. (Uzupełnij).
1
R1T8Q5Up030Cm
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Symulacja przedstawia pasek przewijania podpisany jako Liczba elementów.

Pasek ustawiono na n=5.

Obok paska znajdują się przyciski Reset oraz Kolejny krok.

W prawym górnym rogu znajdują się przyciski: Załaduj przypadek optymistyczny oraz Załaduj przypadek pesymistyczny.

Poniżej znajduje się pięć słupków.

Przykład 1:

Po kliknięciu przycisku Załaduj przypadek optymistyczny, poniżej pojawiło się pięć słupków o wartościach: 1, 2, 3, 4, 5.

Słupek 2 zaznaczony jest czerwonym kolorem.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, słupek 3 zaznaczono kolorem czerwonym.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, słupek 4 zaznaczono kolorem czerwonym.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, słupek 5 zaznaczono kolorem czerwonym.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, czerwone oznaczenie zniknęło.

Żaden  ze słupków nie zmienił pozycji.

Liczba porównań: 4.

Liczba przesunięć: 0.

Przykład 1:

Po kliknięciu przycisku Załaduj przypadek pesymistyczny, poniżej pojawiło się pięć słupków o wartościach: 100, 99, 98, 97, 96.

Słupek 99 zaznaczony jest czerwonym kolorem.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, słupek 98 zaznaczono kolorem czerwonym.

Kolejność słupków: 99, 100, 98, 97, 96.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, słupek 97 zaznaczono kolorem czerwonym.

Kolejność słupków: 98, 99, 100, 97, 96.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, słupek 96 zaznaczono kolorem czerwonym.

Kolejność słupków: 97, 98, 99, 100, 96.

Po kliknięciu przycisku kolejny krok, czerwone oznaczenie zniknęło.

Kolejność słupków: 96, 97, 98, 99, 100.

Liczba porównań: 14.

Liczba przesunięć: 10.

Polecenie 5
R18RADEvfjEWf
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
1
Polecenie 6

Zapisz algorytm przedstawiony w symulacji, wykorzystując schemat blokowy.

1
R9M8IqEEYRy2a1
1
R1WynL24S8zR71